Cuma 28.11.2014 00:00
Son Güncelleme: Cuma 28.11.2014 09:22

Kara Cuma çılgınlığı başladı

ABD’de “kara cuma” olarak adlandırılan ve Şükran Günü sonrasına denk gelen yaklaşık bir ay süren yılbaşı alışveriş sezonu başladı.

Önceki yıllarda yaşanan arbedeler ve meydana gelen can kayıpları nedeniyle ünlü mağazaların perşembe günü akşamından başlattıkları sezon açıldı. Perakende devlerinin yaptıkları büyük indirimlerden yararlanmak isteyen Amerikalılar saatler öncesinden mağazaların önünde kuyruklar oluşturdu. Promosyonlu ürünlerin yüzde 90'lara varan indirimlerle satıldığı mağazaların önünde polisin güvenlik önlemleri aldığı gözlendi.
Amerikalılar ''kara cuma'' alışverişleri için en fazla Target, Walmart, Sears gibi pek çok farklı ürünün bulunduğu büyük firmaları ve Best Buy benzeri elektronik eşya, Macy's tarzı kıyafet ve ev eşyası satan mağazaları tercih ediyor. Son 10 yılda ''kara cuma'' alışverişleri sırasında yaşanan arbede ve olaylarda 7 kişinin öldüğü, yaklaşık 90 kişinin yaralandığı belirtiliyor.
Yılbaşı alışveriş sezonu, ABD ekonomisinde yaklaşık 600 milyar dolarlık bir hacim oluşturuyor. Ulusal Perakende Federasyonu'nun (NRF) verilerine göre, sezonun "kara cuma" ile başlayan ve "siber pazartesi" ile son bulan ilk dört günlük döneminde 140 milyondan fazla kişinin yaklaşık 40 milyar dolar tutarında alışveriş yapması bekleniyor.
(AA)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.