Pazartesi 01.12.2014 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 01.12.2014 17:24

'Kara Cuma' satışları beklentiyi karşılamadı

Amerikalı tüketiciler, indirimli alışverişlerin tüm ülkeye yayıldığı "Kara Cuma" olarak adlandırılan günde yaklaşık 9,1 milyar dolar harcadı.

Merkezi Şikago'da bulunan uluslararası araştırma şirketi ShopperTrak'ın verilerine göre, Amerikalılar yılın en büyük indirimlerinin uygulandığı "Kara Cuma"da mağazalardan 9,1 milyar dolarlık alışveriş yaptı.
Geçen yıl yaklaşık 9,8 milyar dolar olarak belirlenen "Kara Cuma" hasılasının bu yıl düzelen ekonomiyle yüzde 3,8 artış göstererek, 10 milyarın üzerine çıkması bekleniyordu.
ShopperTrak'ın kurucusu Bill Martin, satış verilerinin sadece mağazalarda yapılan alışverişleri kapsadığının altını çizerken, birçok tüketicinin uzun sıralarda beklemek yerine çevrim içi (on line) sipariş verdiğini hatırlatarak, rakamların tüketici talebinde düşüş olduğu şeklinde yorumlanmaması gerektiğini savundu.
Beklentinin altında kalan mağaza satışlarının tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında yaşanan değişimi yansıttığını belirten Martin, mağazaların cuma sabahı yerine perşembe akşamından açılmasının da "Kara Cuma" hasılasını etkilediğini ifade etti.
Şükran günü satışları arttı
ABD'de birçok perakende zinciri önceki yıllarda yaşanan arbedeler ve meydana gelen can kayıpları nedeniyle açılış saatlerini cuma sabahı yerine perşembe akşamına çekmişti.
ShopperTrak'ın verileri, "Şükran Günü"nde yapılan harcamaların geçen seneye kıyasla, yüzde 24 artarak 3,2 milyar dolara çıktığını ortaya koydu.
"Şükran Günü" ve "Kara Cuma"da yapılan alışverişlerin toplamı böylece yaklaşık 12 milyar 300 milyon dolara ulaşmış oldu. Ancak bu rakam da geçen senenin aynı döneminde elde edilen 12 milyar 350 milyon dolarlık satış hasılasının gerisinde kaldı.
4 günlük hasıla 51 milyar dolar
Öte yandan, ABD Ulusal Perakende Federasyonunun (NRF) verilerine göre, yaklaşık 1 ay sürecek alışveriş sezonunun "Kara Cuma" ile başlayan ve "Siber Pazartesi" ile son bulan ilk dört günlük döneminde 134 milyon civarında Amerikalı yaklaşık 51 milyar dolar tutarında alışveriş yaptı.
NRF, yapılan alışverişlerin yüzde 26,2'sinin çevrim içi gerçekleştirildiğine işaret ederken, en çok rağbet gören ürün kategorilerini giyim, oyuncak ve elektronik eşya olarak sıraladı.
(AA)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.