Pazartesi 20.04.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 20.04.2015 14:31

Chobani'nin milyar dolarlık davası sonuçlandı

‘Yunan yoğurdu’ etiketiyle ABD piyasasında büyük yer edinen Chobani’nin kurucusu Hamdi Ulukaya’yla eski eşi Ayşe Giray arasındaki ortaklık davası sonuçlandı

Ulukaya'nın eski eşinin 2012 yılında açtığı davada sona gelindi. Ayşe Giray, şuanki şirketin temelini oluşturan Ephrates adlı peynir markasının kurulum aşamasında Ulukaya'ya 500 bin dolarlık yardımda bulunduğu gerekçesiyle hakkını almak üzere bir dava açmış ve Chobani'nin yüzde 53'ünün kendisine verilmesini talep etmişti. Hamdi Ulukaya ise eski eşinin Chobani'nin kuruluşunda kendisine hiç bir yardımda bulunmadığını iddia ediyordu.
Giraydaha önce de Chobani'nin yoğurt formülünü eski bir Yunan yoğurt markasından ücret karşılığı satın aldığını söyleyerek Ulukaya'yı zor durumda bırakmıştı.
Taraflar, 3. yılına giren davada 31 Mart günü hakim karşısına çıktı. New York Daily News'in haberine göre Giray, Ephrates'ın hissedarı olduğuna dair sunduğu belgenin hakim tarafından onayını istedi. Belgenin hakim tarafından onaylanması Ulukaya'nın 1 milyar dolarlık bir miktarı kaybetmesi anlamına geliyor.
Her iki tarafında anlaşmaya vardığı dava sonrası belgeler gizli tutuldu, davanın taraflarıysa açıklama yapmaktan kaçındı. Ulukaya'nın eski eşine ne kadar ödeme yapacağı ise bilinmiyor. Şimdilik kamuoyuna yansıyan tek bilgi, Ulukaya'nın Chobani'nin CEO'luğunu yapmaya devam edeceği yönünde.

(USASABAH)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.