Giriş Tarihi: 21.4.2015 11:40 Son Güncelleme: 21.4.2015 11:46

Ünlü dondurma firması ürünlerini geri çağırıyor

ABD’li ünlü dondurma firması Blue Bell, haftalardır yaptığı kademeli geri çağırmanın ardından piyasadaki tüm ürünlerini listeria şüphesi gerekçesiyle geri çağırdı

Şirket dondurma, donmuş yoğurt ve diğer donmuş atıştımalıklarının tamamını listeria şüphesi nedeniyle geri çağırdı. Şirketten yapılan açıklamaya göre şimdiye kadar Kansas'ta 5, Teksas'ta ise 3 adet listeria vakası olduğu kaydedildi. Şirketin CEO'su Paul Kruse, ürünlerinin tamamının güvenliğinden emin olmak için böyle bir yola başvurduklarını belirterek tüm çalışanlarından ve tüketicilerinden özür dilediklerini belirtti.
Söz konusu ürünlerde şiddetli soğukta dahi canlılığını koruyabilen bir bakteri türü olan ve merkezi sinir sisteminde deformasyona neden olan Listeria monocytogenes bulunuyor.
Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi (FDA), Listeria'nın küçük çocuklar ve yaşlılarda ölümcül sonuçlara neden olabileceğini yetişkinlerde ise zayıflamış bağışıklık sistemine neden olabilceğini belirtiyor. FDA'nın kayıtlarına göre ABD'de her yıl 1600 kişi listeria'ya maruz kalıyor. Mikroptan etkilenip hasta olan kişilerin ise yüzde 16'sı hayatını kaybediyor.
Kansas Gıda Dairesi, geçen yıl 3 kişinin listeria'ya bağlı gelişen enfeksiyondan hayatını kaybettiğini ve hastalık bulaşan kişilerin büyük ihtimalle mikrobu Blue Bell ürünlerinden kaptığı açıklandı.

(USASABAH)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.