Çarşamba 03.02.2016 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 03.02.2016 11:19

'3 trilyon dolarlık servet el değiştirecek'


Bank of America Merrill Lynch, düşük petrol fiyatlarının, yılda ortalama 3 trilyon dolarlık servetin el değiştirmesine yol açacağını açıkladı.
ABD merkezli küresel yatırım bankası Bank of America Merrill Lynch tarafından yayımlanan raporda, düşük petrol fiyatlarının yılda ortalama 3 trilyon dolarlık servetin el değiştirmesine yol açacağının öngörüldüğü belirtildi.
"Küresel Enerji Görünümü" adlı raporda, düşük fiyatların devam etmesi durumunda, dünya genelinde ham petrol üreticilerinden, petrol tüketicilerine servet akışı olacağı, bunun değerinin de yılda ortalama 3 trilyon doları bulacağı kaydedildi.
"TÜKETİCİLER DAHA FAZLA ARAÇ SATIN ALMAYA YÖNELECEK"

Ham petrol tüketiminin yüzde 55'inin ulaşım için kullanıldığı ifade edilen raporda, düşük petrol fiyatları nedeniyle gelişmekte olan ülkelerdeki tüketicilerin daha fazla araç satın almaya yöneleceğine işaret edildi. Raporda, elektrik ve hibrit binek otomobillerin, 2020'de dünyadaki toplam araç sayısının ancak yüzde 2'sini oluşturacağı vurgulandı.
Düşük petrol fiyatları nedeniyle küresel talebin geçen yıl günlük ortalama 1,7 milyon varil arttığı belirtilen raporda, bunun son 10 senedeki en yüksek petrol talebi artışı olduğu bildirildi.
Bank of America Merrill Lynch, petrol fiyatlarının varil başına 70 doların altında kalması durumunda, küresel talebin 2020'ye kadar yıllık ortalama 1,2 milyon varil artacağını tahmin ediyor.
AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.