Salı 09.02.2016 00:00
Son Güncelleme: Salı 09.02.2016 14:41

Dolar/TL 2,96'nın üzerini gördü

Dolar/TL, küresel piyasalarda azalan risk iştahının etkisiyle 2,96'yı aşarak yaklaşık bir haftanın en yüksek seviyesi olan 2,9629'u gördü.
Küresel ekonomiye ilişkin artan endişeler nedeniyle yatırımcı risk algısındaki bozulma belirginleşirken, bu durum hisse senedi piyasalarında sert düşüşe, döviz piyasasında ise volatilitenin (oynaklığın) artmasına yol açtı.
Geçen hafta uluslararası piyasalarda 2,8899'a kadar gerileyen dolar/TL, gelişmekte olan ülke para birimlerinin dolar karşısındaki değer kayıplarına paralel olarak yükselişe geçti ve dün yüzde 1'i aşan artışla günü 2,9472'den tamamladı.
Dolar/TL, söz konusu yükselişine bugün de devam etti ve 2,96 seviyesinin üzerine çıkarak yaklaşık bir haftanın en yüksek seviyesi olan 2,9629'u gördü.
Şu dakikalarda dolar/TL 2,9520 seviyelerinden işlem görürken, avro/TL dünkü kapanış seviyesine kıyasla yüzde 0,3'lük artışla 3,3010 seviyelerinden alıcı buluyor.
Analistler, küresel piyasalarda risklerin artmasının gelişmekte olan ülke para birimleri üzerindeki baskıyı artırdığına işaret ediyor.
Teknik açıdan dolar/TL için 50 günlük hareketli ortalamanın geçtiği 2,96 seviyesinin direnç konumuna geldiğini aktaran analistler, bu seviyenin üzerinde kalıcılık sağlanması durumunda 3,00 seviyelerinin gündeme gelebileceğini ifade ediyor.
AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.