Salı 09.02.2016 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 10.02.2016 00:09

Yoğurt kralı, Pepsi'yi reddetti

ABD'de işadamı Hamdi Ulukaya, kendi yarattığı yoğurt markası Chobani'ye, Pepsi'den gelen satın alma teklifini reddetti.

ABD'de işadamı Hamdi Ulukaya, kendi yarattığı yoğurt markası Chobani'ye, Pepsi'den gelen satın alma teklifini reddetti. Chobani geçen yıl, şirkete yatırım yapacak, dağıtım ve üretiminin genişletilmesine yardımcı olacak bir stratejik ortak arama çerçevesinde ünlü yatırım bankası Goldman Sachs'ı görevlendirmişti. Chobani'nin sözcüsü Michael Gonda, Pepsi'den gelen, şirkete yatırım yapmaya yönelik son teklifin geri çevrildiğini ve bunun da anlaşma görüşmelerini sona erdirdiğini belirtti.
Görüşmeler hakkında bilgiye sahip ve görüşmelerin gizli olmasından dolayı adını vermeyen bir kaynağa göre, sorun PepsiCo'nun şirketteki çoğunluk hisselerini istemesinden kaynaklanıyor.
Hamdi Ulukaya, Chobani markasını korumak amacıyla eski eşiyle de uzlaşıya gitmişti.
Son dönemde sağlıklı yaşam trendlerini takip eden ve buna uygun ürünler geliştiren Coca-Cola ve Pepsi, yoğurt üreticisi Chobani'ye talip olmuştu. Geçen yıl Ekim ayında iki dev, Chobani'nin yüzde 10-20 hissesi için görüşme başlatmıştı. 3 milyar dolarlık bir alım gündeme gelirken hisseleri satan yatırımcının önceki yıl Chobani'ye 750 milyon dolar yatıran Texas Pasific Group (TPG) olduğu belirtilmişti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.