Perşembe 05.05.2016 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 05.05.2016 02:17

ABD'de fabrika siparişleri beklentiyi aştı

ABD'de fabrika siparişleri martta yüzde 1,1 artarak beklentileri geride bıraktı.

ABD Ticaret Bakanlığı tarafından bugün açıklanan verilere göre, fabrika siparişleri mart ayında yüzde 1,1 yükselerek 458,4 milyar dolar oldu. Son 3 ayın ikisinde artan siparişlere yönelik piyasa beklentisi yüzde 0,6 artış yönündeydi.
Bu arada, şubat ayına ilişkin fabrika siparişlerindeki düşüş yüzde 1,7'den yüzde 1,9'a revize edildi.
Veriler, başta uçak olmak üzere ulaşım araçlarına yönelik talebin yüzde 2,8 yükseldiğini de ortaya koydu. Ayrıca, şubatta yüzde 0,9 düşen ulaşım hariç fabrika siparişleri mart ayında yüzde 0,8 yükseldi.
Fabrika siparişleri, ABD ekonomisinin yüzde 12'sini oluşturan sanayi sektörünün yakın gelecekteki performansına ışık tutması açısından önem taşıyor.
Analistler, son dönemde inişli çıkışlı bir eğilim izleyen fabrika siparişlerinin, marttaki performansını bahar aylarında sürdürmesinin büyümeyi olumlu etkileyeceğini öngörüyor.
Öte yandan, ABD'de yine bugün açıklanan nisan ISM imalat dışı endeksi 55,7 değerini alarak, 54,8 seviyesindeki beklentiyi aştı. Benzer şekilde, nisan ayı hizmet sektörü PMI endeksi 52,8 ile beklentinin üzerinde gerçekleşti. Söz konusu veriye ilişkin beklenti, 52,1 seviyesindeydi.
Bu arada, ABD'deki yoğun veri akışının ardından güne düşüşle başlayan New York borsasında endeksler, şu sıralar satış ağırlıklı seyrini sürdürüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.