Cuma 30.09.2016 00:00
Son Güncelleme: Cuma 30.09.2016 18:15

ABD'de kişisel gelir arttı, harcamalar değişmedi

ABD'de ağustosta kişisel gelirler yüzde 0,2 arttı, harcamalar ise değişim göstermedi.

ABD'de kişisel gelirler ağustosta yüzde 0,2 artarak beklentileri karşılarken, yüzde 0,1 artması öngörülen kişisel harcamalar değişmedi.
ABD Ticaret Bakanlığının verilerine göre, kişisel harcamalar ağustosta önceki aya kıyasla değişmedi. Böylece 4 aylık yükselişini sonlandıran harcamalara yönelik piyasa beklentisi yüzde 0,1 artış yönündeydi. Aynı dönemde, kişisel gelirler ise beklenti paralelinde yüzde 0,2 arttı.
Bu arada, temmuz ayına ilişkin kişisel harcamalardaki artış yüzde 0,3'ten yüzde 0,4'e revize edildi.
ABD Merkez Bankasının (Fed) tercih ettiği enflasyon göstergesi olan Kişisel Tüketim Harcamaları (PCE) fiyat endeksi ağustosta aylık bazda yüzde 0,1 ve yıllık bazda yüzde 1 arttı. Söz konusu verinin aylık yüzde 0,2 ve yıllık yüzde 0,9 yükselmesi bekleniyordu.
Ağustosta çekirdek PCE fiyat endeksi ise aylık yüzde 0,2 ve yıllık yüzde 1,7 artışla piyasa beklentisi dahilinde gerçekleşti.
Analistler, ağustosta zayıflayan tüketici harcamalarının gelecek aylarda "Kara Cuma" ve Noel alışverişleriyle yükseleceğini öngörüyor. ABD'de tüketici harcamaları ekonominin yaklaşık yüzde 70'ini oluşturduğu için büyüme açısından büyük önem taşıyor.
AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.