Perşembe 02.11.2017 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 02.11.2017 01:45

ABD'den Küba'ya yönelik ambargoların kaldırılmasına ret

BM Genel Kurulu'nda 1992 yılından beri oylanan ve Küba'ya uygulanan ekonomik ambargoya son verilmesini talep eden karar tasarısına geçen yıl ilk kez çekimser oy kullanan ABD, bu yıl ret oyu verdi

BM Genel Kurulu'nda yapılan toplantıda, ABD'nin Küba'ya uyguladığı ekonomik, ticari ve finansal ambargonun sonlanması talep eden tasarı, bu yıl 26. kez oylandı.
Küba'ya yönelik ambargoları kınayan ve kalkmasını isteyen tasarı BM Genel Kurulu'ndaki oylamada 191 ülke tarafından desteklendi. ABD ise tasarıda ret oyu kullandı. Oylamada İsrail de ret oyu verdi.
Küba ile ilişkilerin normalleşmesi sürecinde 2015'te Washington ve Havana'da karşılıklı büyükelçiliklerin yeniden açılmasıyla BM Genel Kurulu'nda 1992 yılından beri oylanan bu tasarıya karşı çıkan ABD, geçen yıl ilk kez çekimser oy kullanmıştı.
Bağlayıcılığı bulunmayan BM Genel Kurulu kararı tavsiye niteliği taşıyor ve uluslararası toplumun tutumunu gösteriyor. ABD'nin Küba'ya uyguladığı ambargolar ilk kez 1960 yılında başlamış ve ilerleyen yıllarda kapsamı daha da genişlemişti.
ABD'nin BM Daimi Temsilcisi Nikki Haley ise BM Genel Kurulu'nda yaptığı konuşmada, "Küba halkı insan hakları ve temel özgürlüklerinden mahrum bırakıldığı sürece, ABD bu platformda ya da nerede olursa olsun yalnız kalmaktan korkmuyor. İlkelerimiz bir oy için satılık değil." dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.