Çarşamba 28.11.2018 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 28.11.2018 17:22

ABD’deki alışveriş haftasında harcamalar beklentinin altında

Amerika’da 'Black Friday' olarak adlandırılan alışveriş haftasında alışveriş yapanların sayısı geçen yıla göre 9 milyon azaldı.

ABD'deki Ulusal Perakende Federasyonu'na (NRF) göre geçen yıl 'Black Friday' haftasında alışveriş yapanların sayısı 174 milyondu; bu yıl bu sayı 165 milyona düştü.

Bu sonuçlara göre kişi başı ortalama harcama miktarı ise 313 Dolar'a geriledi. Geçen yıl, ortalama harcama 335 Dolar seviyesindeydi. Diğer yandan Amerikalıların, Noel haftasına kadar alışveriş toplam tutarının 700 milyar dolara yaklaşması bekleniyor

NRF'ye göre bu gerçekleşirse, ABD'de 2000'li yılların ortalarından itibaren kaydedilen en yüksek miktar olacak. Bu artışın en önemli nedenleri arasında vergi indirimleri, maaşlardaki yükseliş ve işsizlik oranının düşmesi bulunuyor. Yılbaşında olumlu katkı yapan bu faktörler, yılsonunda da etkili olursa beklentiler gerçekleşebilir. Fakat, kara cuma alışverişlerindeki düşüş, yeni bir yavaşlamanın öncü göstergesi de olabilir.

ABD – Çin ticaret savaşları, ABD Merkez Bankası FED'in faiz artışı ve piyasadan dolar çekme politikaları ise olası bir yeni yavaşlamanın nedenleri arasında bulunuyor.

Kurumun verilerine göre, 1 Kasım ile 23 Kasım tarihleri arasında tüketicilerin günlük harcama tutarı 1 milyar dolar oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.