Çarşamba 05.12.2018 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 05.12.2018 10:02

Uzay yarışı hız kazandı!

Soğuk Savaş döneminde baş gösteren uzay yarışı, hız kesmeden devam ediyor. Son olarak, bir kozmonot ve 2 astronotu taşıyan Soyuz MS-11 roketi, Uluslararası Uzay İstasyonu’na ulaşırken, ABD’li Space X şirketi de Falcon 9 roketini yeniden havalandırdı.

Rusya'nın uzay ajansı Roscosmos ile ABD'li NASA, son yıllarda ivme kazanan uzay çalışmalarına birlikte yürüttüğü projeyle katkı sağlıyor. Ekim ayında Soyuz MS-10 roketinde yaşanan arızanın ardından Soyuz MS-11 roketi ilk kez Uluslararası Uzay İstasyonu'na (UUİ) insanlı uçuş gerçekleştirildi.

Rus kozmonot Oleg Kononenko, Kanadalı astronot David Saint-Jacques ve ABD'li astronot Anne McClain'i taşıyan roket, Dünya etrafında 4 tam yörünge yaptıktan sonra UUİ'nin Rusya kısmına bağlanmayı başardı.

Soyuz MS-11, Kazakistan'daki uzay üssünden fırlatılırken, ABD'nin Kaliforniya eyaletinde ise Elon Musk'ın firması SpaceX, Falcon 9 roketini 3'üncü kez uzaya göndermeyi başardı. SpaceX, bu seferki görevinde 35 farklı şirkete ait 65 adet uyduyu uzaya çıkardı.

Musk'ın şirketi, aynı zamanda 2018 yılı içerisinde başarıyla gerçekleşen 19'uncu görevle de tarihe geçmeyi başardı. Geçtiğimiz günlerde de NASA, Mars'a InSight isimli yeni bir araştırma aracı konuşlandırmıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.