Pazartesi 11.02.2013

Çay öksüz mü kalacak?

Un ve susamdaki hızlı fiyat artışları, simitçi esnafını zora soktu. Esnaf, "Bu gidişle Ankara simidi çıkaramayacağız. Üretim yapanların sayısı azalıyor" dedi

BİRÇOK kişinin vazgeçilmezi, özellikle sabah kahvaltılarında sıcak çaya eşlik eden Ankara simidi, yok olma tehlikesiyle karşı karşıya. Son dönemde un ve susamdaki hızlı fiyat artışları, Başkentli simitçileri zora soktu. Halk Ekmek Fabrikası'yla da rekabet edemediklerinden yakınan esnaf, "Halk Ekmek büfelerinde sabahın erken saatlerinden itibaren 3-4 simit 1 liradan satılıyor. 16 ay önce aldığımız zammı bile uygulayamadık. Bu gidişle Ankara simidi çıkaramayacağız" dedi.

SUSAMA YÜZDE 55 ZAM

Ankara Simitçiler Odası Başkanı Niyazi Gülbek, son dönemde una yüzde 25'e yakın zam geldiğini, susam fiyatlarının ise bir ayda yüzde 55'lik hızlı bir artış gösterdiğini söyledi. Simidin ana maddelerine gelen zam nedeniyle esnafın zor durumda olduğunu vurgulayan Gülbek, "Susam ve un fiyatları üreticilerin elinde. Bizim fiyatlara karşı çıkma şansımız yok" dedi.

FIRINLAR KAPANIYOR

Başkent'te simit üretimi yapan esnaf sayısının 300'den 122'ye kadar gerilediğine değinen Gülbek, yaşadıkları sıkıntıları Gümrük ve Ticaret Bakanlığı ile ilgili belediyelere ilettiklerini söyledi. Gülbek, "Böyle giderse kapanan simit fırınlarının sayısı giderek artacak, Ankara simidi tarihe karışacak. Maalesef derdimizi anlatacak kimseyi bulamıyoruz. Fırınlarımızı kapatmak zorunda kalacağız" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.