Perşembe 28.03.2013

Dünyaya lezzet katıyor

Türkiye'yi ilk baharat fabrikasıyla tanıştırarak el değmemiş ürünler yaratan Bağdat Baharat, Ankara'da kurulduğu 20 metrekarelik dükkandan Avrupa ile rekabet eden dev bir şirkete dönüştü

1960'lı yıllarda Ankara Samanpazarı'nda 20 metrekarelik küçük bir dükkanda kurulan Bağdat Baharat, Türkiye'nin ilk baharat fabrikasını inşa ettiği dönemde "Baharatın fabrikası mı olur?" sorularıyla karşılaştı. Ancak bu adım, bugün 650 kişiye istihdam sağlayan, Avrupa'yla rekabet eden ve 30 bin metrekare kapalı üretim alanlarına sahip bir baharat devini yarattı.
"TÜRKİYE'DE İLKi ba şardı "
Bir dönem Ankara'da ticaretin merkezi olarak görülen Samanpazarı'nda 20 metrekarelik bir dükkanda Bağdat Baharat'ın bugünlere nasıl geldiğini anlatan Bağdat Baharat Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Yüksel Danacı, "Mustafa Danacı'nın büyük emekleriyle kurduğu Bağdat Baharat, aile bireylerinin bünyeye dahil olması ve kaliteden ödün vermeyen politikasıyla 1990'lı yılların başında Türkiye'nin ilk baharat fabrikasını kurmayı başardı" dedi.
"BAHARATIN FABRİKASI MI OLUR?"
Fabrikanın yapımı sırasında "Baharatın fabrikası mı olur?" sorularıyla karşılaştıklarını ifade eden Yüksel Danacı, "Baharat ile fabrikanın özdeşleştirilemediği bir dönemde Sincan Organize Sanayi'de 3 bin 500 metrekare kapalı sahip ilk fabrikayı kurduk. Kimsenin inanmadığı ancak bizim büyük bir adım atmamızı sağlayan fabrika sayesinde Türkiye, el değmeden işlenip paketlenmiş doğal baharata kavuşmuş oldu" diye konuştu.
"ORTADOĞU'NUN EN BÜYÜĞÜ"
Baharat sektöründe merdiven altı üretimin hakim olduğunu ve rahatlıkla hile yapılabildiğini dile getiren Yüksel Danacı, "Dönem dönem ortaya çıkan sahte baharatları medyanın vurgusuyla öğrenen vatandaşlar, "mutfakta tükeninceye kadar garanti" veren Bağdat Baharat'ı tercih etti. Hızla büyüyen markamıza 2005 yılında faaliyete geçen 18 bin 500 metrekare kapalı alana sahip Orta Doğu ve Türkiye'nin en büyük baharat fabrikası olan Kahramanmaraş'taki tesislerimizi ekledik" dedi.
Çaylarla da adından söz ettiriyor
1000'in üzerinde baharatı tüketiciyle buluşturan Bağdat Baharat, son dönemde yaptığı tanıtıcı kampanyalarla Türkiye'de baharat kültürünü genişletmeyi de hedefliyor. Kampanyalar doğrultusunda satışlarında gözle görülür bir artış yakalayan marka, ev kadınlarının iş hayatına girmesiyle birlikte artan talepleri karşılamak adına özel yemek harçları da üretiyor. 2 yıl önce bitkisel çay sektörüne de adım atan Bağdat, ürettiği baharat çaylarıyla piyasada sıkça adından söz ettiriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.