Cuma 05.04.2013

10 yıl içinde dünya markası çıkarılacak

International Business School'un bu yıl üçüncüsünü düzenlediği "Markam 2023 Zirvesi"nde 10 yıl yılda dünya markası çıkarmanın sırları paylaşıldı

Türkiye'nin en değerli markalarının temsilcilerinin bulunduğu "Markam 2023 Zirvesi" önceki gün Başkent'te yoğun katılımla gerçekleşti. Gelecek 10 yılda dünya markaları çıkarmanın püf noktalarının anlatıldığı etkinliğe ünlüler de akın etti. Süper star Ajda Pekkan'ın 'Tüm Zamanların Değişmeyen Sanat Markası' ödülünü aldığı zirveye, duayen isim Haldun Dormen ve oyuncu Engin Altan Düzyatan da katıldı.
"HER YIL DAHA İYİYE"
2023 hedefleri doğrultusunda gerçekleşen zirvede, önümüzdeki 10 yıl içinde Türkiye'den hangi markaların dünya markası olacağı, hangi sektörlerin yükselişe geçeceği ele alınırken, marka olabilmenin sırları da konuklara anlatıldı. Etkinliğin yaratıcısı ve ITEC Başkanı Akın Yılmaz, Türkiye'nin Başkent'inde gerçekleştirdikleri organizasyonun her yıl daha iyiye gittiğini ve katılımcılar için daha verimli hale geldiğini söyledi.
"ANKARALILAR'A MÜJDE"
Türk Hava Yolları (THY) Bölgesel Uçuşlar Başkanı İbrahim Doğan ise zirveye video konferans sistemiyle Trabzon'dan bağlanarak, Türk havacılık sektörünü ve markalaşma sürecini anlattı. Anadolu Jet'in THY'nin tüzel kişiliği altında kurulduğunu söyleyen Doğan, şirketin şu anki konumuna nasıl geldiğine yönelik bilgi verdi. Doğan, Ankaralılar'a bir müjde vererek, "Ankaralılar, artık bir Ankara markası olan Anadolu Jet ile Antalya, Bodrum ve Alanya gibi tatil yerlerine giderken, bagajlarını evlerinden teslim edebilecek" dedi.
'Yarım elma bile değiliz'
Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Görevlisi Prof. Dr. Serdar Pirtini, Markam 2023 ve Türk markalarına genel bakışı değerlendirdi. Dünyanın en değerli markalarını anlatan Pirtini, 87 milyar dolarlık değeriyle dünyanın en değerli markasının Apple olduğunu anımsattı. Pirtini, Türkiye'nin en değerli markası Türk Telekom'un değerinin ise 2.8 milyar dolar olduğunu kaydederek, "En değerli 100 markamızın değeri maalesef yarım elma olmuyor" dedi. Pirtini, "Dijital ekonomiye, dijital bir jenerasyonun üzerine kurulu olan dijital dünyanın sorunlarını mekanik bir şekilde çözemeyiz. Onun için sanal dünyayı dikkate alarak, çözüm oluşturmalıyız" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.