Çarşamba 08.05.2013

Dünyaya uzanan yardım eli: Kızılay

Türk Kızılayı Derneği Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar, pek çok ülkede iş yaptıklarını, ihtiyaç sahiplerine yardım götürmeyi sürdüreceklerini söyledi

Hem Türkiye'nin hem de dünyanın dört bir yanına yardım eli uzatan Türk Kızılay'ı ihtiyaç sahiplerinin yanında oluyor. SABAH Ankara Yayın Yönetmeni Osman Altınışık, kurulduğu günden bu yana birçok ülkeye yardım gönderen Türk Kızılayı Deneği'nin Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar'ı ziyaret etti. Başkan Akar, Kızılay'ın dünyaya uzanan bir yardım eli olduğunu belirterek, yapılan faaliyetler hakkında bilgi verdi. Birçok ülkede ihtiyaç sahibi kişileri yalnız bırakmayan Kızılay, Türkiye'de de tüm ihtiyaç sahiplerini yanında olmaya devam ediyor.
HER YERDE ONLAR VAR

Birçok ülkeye yardım götüren Kızılay, şu anda Somali, Gazze, Myanmar, Batı Şeria, Bangladeş, Kırgızistan, Balkan ülkeleri ve Suriye'de etkin bir şekilde operasyonlarını sürdürüyor. Dünya coğrafyasında her zaman çalışmalar yapmaya devam edeceklerini dile getiren Başkan Akar, "Budistlerin Müslümanlar'a işkence yaptığı Myanmar'da çok ciddi sıkıntılar yaşanıyor. Yardımlarımızı da oldukça zor iletiyoruz. Her türlü zorluğa rağmen zulme uğrayan vatandaşların yanında olmaya devam edeceğiz" dedi.
ÇADIR KENTLER KURULDU
Suriye sınırında ise ciddi çalışmaların devam ettiğini anlatan Akar, şunları söyledi: "Suriye sınırında çok büyük işler yapıyoruz. Buradan gelen Araplar, çadır kentlerimizde yaşıyor. 200 bin kişi var. Sığınmacılara yemek veriyoruz, sosyal ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Bunun dışında Türkiye'ye kendi imkanlarıyla gelen 300 bin kişi daha var. Tüm zorluklara rağmen Suriye için de yardımlar devam ediyor. Mesela 35 bin unu bin 500 TIR'la ihtiyaç sahiplerine ulaştırdık."

SU ŞEBEKESİ KIZILAY'DAN

Gazze'de yoğun çalışmalar yapıldığını anlatan Lütfi Akar, "İslam Kalkınma Fonu'ndan hibe kredisi aldık ve Gazze'nin sulama tesisini yaptık. Zirai krediler açtık ve halkı zeytin yetiştiriciliğine ve domates seracılığına teşvik ettik. Endonezya'da bin 403 müstakil villa şeklinde konut yaptık. Osmanlı mezarlarını onardık ve cami yapıp, kültür merkezi açtık. Sri Lanka'ya gittik. Orada 540 konut yapıp, Recep Tayyip Erdoğan Çarşısı ile Osmanlı Konağı inşa ettik" diye konuştu.
145'inci yıla özel kutlama
Türk Kızılayı Derneği'nin 145'inci yıldönümü, 11 Haziran'da Türkiye'nin tüm coğrafi bölgelerinde etkinliklerle kutlanacak. Eşzamanlı başlayacak etkinliklerde kardeşlik ve iyi niyet vurgulanacak. Kan bağışında farkındalığın da arttırılmak istendiğine dikkat çeken Başkan Akar, "Gaziantep'te kan toplamada Türkiye rekoru kırdık. Bir günde iki bin 887 kan toplandı. Bu farkındalığın yaratılması açısından çok önemli" dedi.