Salı 28.05.2013

Oksijen barla havayı koklatıyor

Havanın satın alınmasının şu an için lüks olduğu ancak gelecekte buna ihtiyaç duyulacağı bildirildi

Hava kirliliği nedeniyle insanların nitelikli temiz havadan yoksun kalması, bilim adamlarını da yeni teknolojik arayışlara yöneltti. 200 yıl önce yüzde 40 olan temiz hava oranının yüzde 20'lere düşmesi, "oksijen bar" işletmeciliğini doğurdu. Türkiye'de bu işi yapan tek firma olan Ersa Sağlıklı Yaşam Teknolojileri'nin İhracat Koordinatörü, Gazi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Rus Dili ve Edebiyatı dördüncü sınıf öğrencisi Burak Erişken, "Bedava soluduğumuz havanın satın alınması şu an için lüks. Ancak gelecekte ihtiyaç olacak. 20 yıl önce musluktan içilen suyun şimdi damacanadan içilmesi gibi" dedi.

İŞ KOLU HIZLA GELİŞİYOR
Oksijen bar adı verilen makinenin dört parçadan oluştuğunu söyleyen Erişken, "Asıl görevi yapan, hava konsantratörü dediğimiz parça. Var olan havayı emerek yüzde 95 saf hale getiriyor. Buradan aroma tankına havayı göndererek insanların aromalı temiz havayı solumasını sağlıyor. 15 ve 30 dakika seçenekleriyle günün belli aralıklarında düzenli olarak temiz hava solunması astım, grip, nezle gibi hastalıkları minimuma indiriyor" diye konuştu. Dünyada Japonya, Amerika, İngiltere ve daha birçok ülkede uzun süredir faaliyet gösteren oksijen barlar, Türkiye'de de hızla gelişen bir iş kolu ve birçok girişimci için alternatif bir gelir kaynağı olma yönünde ilerliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.