Salı 04.06.2013

İletişimin 'temel taşlarını' anlattı

Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi'nin bilimsel dergisi olan "İletişim Kuram ve Araştırmaları Dergisi"nin düzenlediği "Salı Toplantıları"nın konuğu iletişim alanının duayen hocalarından Prof. Dr. Oya Tokgöz oldu. İletişimin dünü ve bugününün konuşulduğu "Türkiye'de İletişim Araştırmaları" konulu toplantıya İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Zakir Avşar ve çok sayıda öğretim üyesi katıldı. Tokgöz, ana akım kuramı, Türkiye'de iletişim araştırmaları ve iletişimin temel yapı taşlarını anlattı.
MEDYA VE SİYASET

ABD ve Avrupa'da iletişimin bir bilim olarak ele alınmasının çok uzun zaman sürecinde oluştuğunun altını çizen Tokgöz, iletişim fakültelerinde akademik bir birikim oluşturmak için onların kuşağının özverili çalışmalarının katkısının asla inkar edilmeyeceğini belirtti. Türkiye'de halkın ilk olarak gazete dergi ve radyoyla tanıştığını fakat bunlara da ancak zengin kesimlerin ulaştığını belirten Tokgöz, televizyonun halka en son ulaşan haber kaynağı olduğunu söyledi.
SAYI DEĞİL NİTELİK ÖNEMLİ
İletişim fakültelerinin kuruluşundaki sağlam temelleri, pek çok arkadaşıyla birlikte hiç yorulmadan çalışarak attıklarını belirten Tokgöz, sorular üzerine iletişim fakültelerinin bugününü de yorumladı. Tokgöz, "Sayısını bilmediğim kadar çok olan iletişim fakülteleri kurumsal olanlar dışında bir tabela fakültesi olmaktan öteye geçemediğini düşünüyorum. Akademik olarak hiçbir altyapısı olmayan bu fakültelerin sadece niceliği artırdığını nitelikte hiçbir değişim yaratmadığını da üzülerek söylüyorum" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.