Çarşamba 17.07.2013

1 su bardağı süt
1 yumurta sarısı
Tuz, Karabiber, Su
Soğanları piyazlık doğruyoruz. Havuçları ve kabakları ince ince yarım ay şeklinde kesiyoruz. Tencereye sıvıyağ döküyoruz. Soğanı ilave ederek kavuruyoruz. Havucu ve bezelyeyi koyuyoruz. Kavurduktan sonra kabağı ekliyoruz. Tereyağını ilave ediyoruz. Patatesleri de ince yarım ay şeklinde doğruyoruz ve tencereye koyuyoruz. Sotelediğimiz sebzelerin üzerine sıcak su döküyoruz. Tuzunu atıyoruz ve pişmeye bırakıyoruz. Sebzeler haşlanınca blendırdan geçirerek püre haline getiriyoruz. Çorbanın kıvamını açmak için sıcak su ilave ediyoruz. Sütü ve yumurta sarısını bir kasede çırpıyoruz. Kaynayan çorbadan bir kepçe alıyoruz ve kasede hazırladığımız terbiyenin içine yavaş yavaş dökerek çırpıyoruz. Terbiyeyi ılıtınca yavaş yavaş çorbaya ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz. Tadına bakarak tuzunu ve karabiberini döküyoruz ve servis ediyoruz.
YEŞİL SOĞANLI ET

1 su bardağı su
15 adet yeşil soğan
Yarım demet nane
Yeşil soğanlı et akşam yemeklerinde damakları şenlendirecek lezzetlerden biridir. Ramazan ayının bereketini sofralarınıza taşıyın. Sevdiklerinize harika tarifler sunmak için et yemekleri tariflerine bakabilirsiniz. Öncelikle sebzeleri yıkayalım ve soğanı soyup ince ince doğrayalım. Etle beraber tencereye koyalım. Daha sonra salçayı 2 yemek kaşığı su ile sulandıralım. Etin içine ekleyip kapağını kapatalım ve altını kısalım. Etlerimizi 1 saat pişirelim. Tuz ve kalan suyu içine koyalım. 20 dakika daha pişirelim. Naneyi ve yeşil soğanı ayıklayıp, naneyi ince ince kıyalım. Yeşil soğanın beyaz kısmını ince ince doğrayalım. Yemeğe ekleyip 10 dakika daha pişirelim. Afiyet olsun.