Cuma 09.08.2013
Son Güncelleme: Perşembe 08.08.2013

Marka hırsızlığı artık önlenecek

Ankaralı bir bilişim teknolojisi firması, TÜBİTAK desteğiyle, benzer marka ve logolarla faaliyet gösteren veya marka başvurusunda bulunan firmaları tespit ederek asıl hak sahiplerini uyaran bir yazılım geliştirdi. 'Pat-i' adı verilen yazılım sayesinde kendi marka ve logolarına yakın ürünler kullanarak piyasada iş yapıldığını düşünenler, gerekli bilgileri sisteme girerek bu durumdan haberdar olabilecek ve hukuki yollara başvurabilecek.

10 BİNDEN FAZLA BAŞVURU

Hacettepe Teknokent'te çalışmalarını sürdüren firmanın Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Yıldırım, yazılımın, asıl hak sahibinin markasına benzer bir marka başvurusu yapıldığında ya da piyasada böyle bir firmanın faaliyet gösterdiğinin tespit edilmesi halinde bunların asıl hak sahibine duyurduğunu dile getirdi. Yıldırım, hukuken, tüketicinin iki markayı karıştırarak yanlış bir alım tercihinde bulunmasının asıl marka sahibinin dava açması açısından yeterli olduğunu ifade ederek, Türk Patent Enstitüsü'ne (TPE) her ay yaklaşık 10 binden fazla marka başvurusunun yapıldığını kaydetti.
"ÖNEMİ ORTADA"
10 yıl önce böyle bir alanda yazılım geliştirmeyi planladıklarını anlatan Yıldırım, şöyle konuştu: "O dönemde bütün büyük şirketlerin böyle bir yazılım geliştirilmesi beklentisi içindeydi. Günümüzde bazı firmaların marka değerleri milyar dolarla ifade ediliyor. Bu anlamda ilgili firmanın maddi varlıkları toplam değerini geçti. Bu durum ise markanın ne derece önemli olduğunu gösteriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.