Pazartesi 12.08.2013

Kayak yapacak yer bulamıyorlar

Ankara'da kayakla ilgilenen sporcular yaz döneminde antrenman yapacak yer sıkıntısı yaşıyor. Sporcular şimdi Kurtuluş Parkı'nda idman yapıyor

Ankara'da kayak için antrenman yapacak yer bulamayan sporcular, bol güneşli bir ortamda çalışıyor. Kışın kaymayı seven sporcular, yaz döneminde antrenman yapacak yer bulamıyor. Trafiğe kapalı, hafif eğimli, açık alanda antrenman yapmak zorunda olan kayak tutkunları haftanın 2 günü Anıttepe Parkı'nda, 1 gün ise Kurtuluş Parkı'nda çalışıyor.
"HAYAL KIRIKLIĞI"
Türkiye'nin en eski kulüplerinden Ankara Dağcılık ve Kayak Sporları Kulübü, birkaç yıl önce Kayak Federasyonu ile Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'ne antrenman yapacak yer göstermeleri için başvuruda bulunduk. Yetkililer sporcuları minderlerle dolu güreş salonu olan Yaşar Doğu Spor Salonu'na yönlendirdi. Burada antrenman yapma imkanı olmayan sporcular büyük bir hayal kırıklığına uğradı.
"BİZİM İÇİN DEZAVANTAJ"
En son 10 sene önce Türkiye şampiyonu çıkaran kulübün antrenörü Kuday Karaaslan, "Antrenman yapacak yerimiz yok. Birçok yere başvurduk ve elimiz boş döndük. Kimse yardımcı olmadı. Sporcularımızı kayak pistiyle alakalı olmayan yerlerde yarışmalara hazırlıyoruz. Bu bizim için bir dezavantaj" diye konuştu.

'KIŞIN KARTALKAYADAYIZ'
Kayak
sporuyla ilgilenen öğrenciler için sömestr döneminde temel eğitim kampı açtıklarını anlatan Karaaslan, "Burada sporcu olabilecek kayakçıları belirliyoruz. Daha sonra bu sporcuları yarışlara hazırlıyoruz. Sponsorumuz yok. Tüm masrafları veli aidatları, turlar ve temel eğitim kamplarından sağlıyoruz. Kış antrenmanlarını Kartalkaya'da yapıyoruz. Elmadağ'da kayak evimiz var. Ama kullanamıyoruz" dedi. '

ARAÇ KULLANILMIY OR'

Kuday Karaaslan, bunun sebebini ise şöyle açıkladı: "Kayak yapmamız için genişletilmiş, ezilmiş kar ve değişken yapıda zemin lazım. Elmadağ'da kar ezme aracı gecen seneye kadar yoktu. Artık var ama o da kullanılamıyor. Bu da Türkiye'nin bir ayıbı. Antrenmanlarımızı Karkalkaya'da yapmak zorunda kalıyoruz. Bu nedenle bütçemiz yetmiyor." '
PARKTAN KOVULDUK'
Yaz döneminde antrenman yapmak için Anıttepe Parkı'na da gittiklerini açıklayan Karaaslan, parktan kovulduklarını iddia etti. Karaaslan, "Akşam 18.00'den sonra park halka açık. Ancak sporcularımız buradan çıkartılmak istendi. Özel güvenlik görevlisi yanımıza gelerek "Bu saatten sonra sporcuları alamıyoruz. Artık halk saati" dedi. Senelerdir burada antrenman yapıyoruz. Büyük bir şok yaşadık. Artık Kurtuluş Parkı'nda çalışıyoruz" diye konuştu.