Namık AYAN: Lastik deyip geçme!
Lastiğe uygulanan hava basıncından bahsetmeden geçmemek lazım. Şişirme basınçlarını iki haftada bir kontrol etmeli basınç düşmüşse uygun seviyeye getirmeliyiz. Isınan lastiğin hava basıncı yükselebileceğinden lastikler soğukken ölçmeye ve ayarlamaya dikkat edelim. Isınma sonucu yükselen basıncı azalmak için lastiğin havasını boşaltma yolu kesinlikle yanlıştır.
Özellikle yapılan hatalardan biri de karlı ve buzlu havalarda daha iyi çekiş sağlanacağı düşüncesiyle lastiğin havasını azaltmak, kar yağarken sokakta atletle dolaşmaya benzer. Karlı ve buzlu tabakayı yarmasına yardımcı olup çekişi artırmak adına hava basıncı yaklaşık 3 PSI artırılmalıdır.
Her ne kadar görünüm olarak tek parça gibi dursa da kendisi sırt, omuz, yanak, topuk, damak teli, ceyfır, Kafkas yapı, kuşaklar ve astardan oluşan orkestranın şefidir.
Üzerinde durulması gereken önemli konulardan biri de lastiğe uygun jant seçimidir. Tavsiye edilen ebatları aşmamalı örneğin "185/70/R13" lastikte tavsiye edilen jant eni 5.0 inç'dir. Ama bunun bir altı veya bir üstü inç jantlarda kullanılabilir.
Unutmayalım ki aracımızın kalbidir lastik, krizden uzak keyifli yolculuklar diliyorum.
EN SON HABERLER
- 1 FETÖ’cülerin sağlık dernekleri durmuyor
- 2 Hizmet aşkıyla dolu dolu iki yıl
- 3 Sağlık vatandaşın ayağında
- 4 Sosyal belediyecilikte ilkleri yaşattık
- 5 Mamak caddesi ışıl ışıl
- 6 Mamak’ta GES Atağı
- 7 Emektar stadyum yeni yüzüne kavuşacak
- 8 Mamak Belediyesi’nden engellilere özel hizmet
- 9 Mamak tarım üssü
- 10 Mamak yeşile büründü