Giriş Tarihi: 19.10.2013

Namık AYAN: Lastik deyip geçme!

Nasıl ki kalp insan vücudunda en önemli yerlerden birini teşkil ediyorsa lastik de aracın kalbi gibidir. Hatta gibisi fazla… Aracın yola temasını sağlayan tek unsur olan lastiklerin önemi göz ardı edilmeyecek kadar büyük olmakla birlikte sürüş güvenliği açısından hayati önem taşımaktadır.
Lastiğe uygulanan hava basıncından bahsetmeden geçmemek lazım. Şişirme basınçlarını iki haftada bir kontrol etmeli basınç düşmüşse uygun seviyeye getirmeliyiz. Isınan lastiğin hava basıncı yükselebileceğinden lastikler soğukken ölçmeye ve ayarlamaya dikkat edelim. Isınma sonucu yükselen basıncı azalmak için lastiğin havasını boşaltma yolu kesinlikle yanlıştır.
Özellikle yapılan hatalardan biri de karlı ve buzlu havalarda daha iyi çekiş sağlanacağı düşüncesiyle lastiğin havasını azaltmak, kar yağarken sokakta atletle dolaşmaya benzer. Karlı ve buzlu tabakayı yarmasına yardımcı olup çekişi artırmak adına hava basıncı yaklaşık 3 PSI artırılmalıdır.
Her ne kadar görünüm olarak tek parça gibi dursa da kendisi sırt, omuz, yanak, topuk, damak teli, ceyfır, Kafkas yapı, kuşaklar ve astardan oluşan orkestranın şefidir.
Üzerinde durulması gereken önemli konulardan biri de lastiğe uygun jant seçimidir. Tavsiye edilen ebatları aşmamalı örneğin "185/70/R13" lastikte tavsiye edilen jant eni 5.0 inç'dir. Ama bunun bir altı veya bir üstü inç jantlarda kullanılabilir.
Unutmayalım ki aracımızın kalbidir lastik, krizden uzak keyifli yolculuklar diliyorum.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.