Salı 05.11.2013
Son Güncelleme: Pazartesi 04.11.2013

Suriyeli Yunus Ailesi savaş mağduru

Suriye'deki savaşın yıkıntılarından kaçıp Dikmen'de kendilerine bir baraka yapan Yunus Ailesi, zor şartlarda mücadele ediyor

Suriye'deki savaş derinleştikçe evinden olan insan sayısı artıyor. Ülkelerinden kaçan yüz binlerce Suriyeli, komşu devletlerde mülteci olarak yaşıyor. Suriye'den kaçıp Şanlıurfa Akçakale Sınırı'ndan geçen Yunus Ailesi de savaşın mağdurlarından. Dikmen Vadisi'ne yerleşen ailenin 12 üyesi, zor şartlar altında yaşam mücadelesi veriyor.
"CESEDİ SAKLADIK"
Suriye'de evi bombalandığı için Türkiye'ye gelmek zorunda kaldığını belirten Cuma Yunus, "Savaşta oğlum kayboldu. Gelinim ise öldürüldü. Biz ise onun cesedini köpeklere yem olmasın diye sakladık. Çünkü savaşta parçalanan cesetleri kimse defnetmediği için köpeklere yem oluyor" dedi.
"TARIMLA GEÇİNİYORDUK"
Çöpten topladıkları kartonlar, tahta ve bez parçası gibi malzemelerle yaptıkları derme çatma barakada kimi günler aç kaldıklarını söyleyen Yunus, "Savaştan önce çok güzel bir hayat yaşıyorduk. Mutlu bir ailemiz vardı. Tarımla geçiniyordum. Kendime ait tarım araçlarım vardı. Kendimize ait ev, araba, dükkan ve arsamız bulunuyordu" diye konuştu.
'Yardım istiyoruz'
Çöpten topladıkları malzemelerle barınmak için bir baraka yaptıklarını dile getiren Cuma Yunus, şöyle konuştu: "Yaptığımız baraka sağlam olmadığı için geceleri çok üşüyoruz. Buraya daha önce yerleşen ve çadırlarda yaşayan aileler, bize yardımcı oldu. Bize birkaç tane battaniye verdiler. Bunlarla idare etmeye çalışıyoruz. Çocukları battaniyeye sarıp uyutuyoruz. Eşimle ben ise battaniye olmadığı için üstümüz açık yatıyoruz. Tek korkumuz kışı nasıl geçireceğimizi bilmiyoruz."