Cumartesi 16.11.2013

Dizelden korkmayın

Ekonomik ancak bakımları masraflı dizel araçları almaktan korkmayın. Birkaç noktaya dikkat edildiğinde ise bu araçlar uzun ömürlü olabilir

Dizel motorlu araçlar pek çok kişi için ekonomik ancak biraz da korkutucu olarak bilinmektedir. Açabileceği masrafları düşünen kullanıcılar yanlış bilinenler nedeniyle dizel araç almaktan kaçınıyor. Dizel araçları kullanırken yalnızca birkaç noktaya dikkat edilmeli. Bu hem motor ömrünü uzatıyor hem de benzinli araçlarla eşdeğer bakım ücretleri ödemek mümkün.
BİRAZ DİKKAT GEREKTİRİYOR

Dizel motorlar birkaç püf noktasına dikkat ettiğinizde oldukça uzun ömürlü motorlardır. Son yıllarda artan teknoloji dizel motorları korkulur olmaktan büyük oranda kurtardı. Bu tip motor türü her koşulda LPG'li bir motordan daha uzun ömürlü. Bakım masrafları ise benzinli motorlarla hemen hemen aynı. Dizel motorlarda buji olmadığı için buji ve buji kablosu masrafınız olmaz. Ancak yakıt filtreniz nispeten daha pahalıdır. Bu nedenle bakım masrafı farkı kalmıyor. Aşağıda belirtilen hususlara dikkat edildiğinde dizeller benzinli motorlardan daha uzun ömürlü olacaktır.
TURBO DEVREDEN ÇIKMAZ

Dizel motorlarda en çok dikkat etmeniz gereken parçalardan biri turbodur. Turbo, motora basıncı yüksek sıkıştırılmış hava vererek motor verimini yüzde 20'ye kadar artırır. Günlük otomobil dilinde turbonun devreye girmesi gibi tabirler kullanılır. Ancak bunlar yanlış tabirlerdir. Turbo hiçbir zaman devreden çıkmaz. Turbo, araç harekete başlarken verimi düşürmemek için egzoz-tribün kısmında bir miktar basınçlı egzoz gazı tutar. Bu güç, aynı zamanda turbo ömrünü azaltan bir unsura dönebilmektedir.
BUNLARI UNUTMAYIN
Eurodizel yakıt kullanın.
Depoda enjektör açıcı, turbo temizleyici gibi katkılar kullanın.
Mazot filtrenizi vaktinde değiştirin.
Aracınızı devrinde kullanın.
Dizel motoru kesinlikle aracı ittirerek çalıştırmaya kalkışmayın.
Kontak uyarı ışıkları sönmeden motoru çalıştırmayın.
Dizel motor geç ısınır. Isınana kadar motora aşırı yük vermemekte fayda var.
50 SANİYE BEKLEYİN
Aracınızı durdurduğunuzda motorunuzla birlikte yağ pompanızda durur. Yani motorda yağlama yapılmamaktadır. Ancak turbo tribününde sıkışmış gazlar tribünü döndürmeye devam eder. Hem de yağsız bir şekilde. İşte turbo arızalarının nedeni budur. Eğer aracınızı park ederken gaz pedalınıza çok basarsanız turbonuzda yüksek basınç oluşmuştur. Aracınızı asla bu halde stop etmeyin. Turbonuzun tribününün içerisindeki basınçlı gazı atması ve tribün hızının düşmesi için motoru stop etmeden önce 50 saniye bekleyin.
YAKIT SEÇİMİ ÖNEMLİ
Dizel bir motorda en önemli husus yakıt seçimidir. Yakıt standardı düştükçe yakıt kalınlaşır, aşındırıcı özelliği artar ve turboda, enjektörlerde tıkanmalara, yakıt pompasında ise kaçaklara neden olur. Bu nedenle güvenilir Eurodizel yakıt kullanın. Şehirlerarası yollardan yakıt almamaya çalışın. Kaçak yakıt tankerleri şehir içlerine girmeye pek cesaret edememektedir. Ayrıca mazot filtrenizi vaktinde değiştirmeyi de ihmal etmeyin.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.