Pazar 24.11.2013
Son Güncelleme: Cumartesi 23.11.2013

Suriyeliler terminalde

Suriye'den kaçıp Başkent'e gelen sığınmacılar AŞTİ'ye yerleşti. Yolculara aldırış etmeden yaşayan Suriyelilerin hayatı yürek burkuyor

Ülkelerindeki çatışmalardan kaçıp daha iyi bir hayat için Türkiye'nin yolunu tutan ve büyük çoğunluğu mülteci kamplarında kalan Suriyeli ailelerin dramları yürek burkuyor. İç savaş dolayısıyla vatanından ayrılıp Ankara'ya gelen ve kentin birçok noktasında kendi yaptıkları derme çatma yerlerde yaşayan Suriyeli sığınmacıların bir kısmı, AŞTİ'yi evleri gibi kullanmaya başladı. Yolcuların arasında yaşam savaşı veren 150'ye yakın Suriyeli, kendilerine uzanacak yardım elini bekliyor.
Yatak odası diye kullanılıyor
Suriye'de yaklaşık 2 buçuk senedir devam eden iç savaştan kaçan sığınmacıların büyük bir kısmı Türkiye'deki kamplarda misafir ediliyor. Kamplarda kalmak istemeyen ya da Türkiye'ye kaçak yollardan gelen Suriyeliler de yurdun değişik illerine gelip yerleşiyor. Ankara'ya gelen sığınmacıların son adresleri AŞTİ oldu. Terminal'de aileleriyle birlikte yaşayan Suriyeli sığınmacıların sayısı her geçen gün artıyor. Gündüz Başkent sokaklarında dilencilik ve katı atık toplayıcıcılığı yapan sığınmacılar, uyumak için AŞTİ'nin yolunu tutuyor.
Savaştan, bombadan kaçtık buradayız
Suriye'deki çatışmalardan kaçıp Ankara'ya geldiklerini söyleyen Xeyro Said, "Suriye'de savaş çıkmadan önce Halep'te yaşıyorduk. Çok güzel bir hayatımız vardı. İç savaşta neredeyse bütün akrabalarımızı kaybettik. Her gün başımıza bombalar yağıyordu. Evlerimiz yıkıldı. Biz de hayatımızı kurtarmak için Türkiye'ye geldik. Burada çoğu çocuk 6 kişiyiz" dedi.
'Yardım ediyoruz'
Terminale yerleşen Suriyeliler ilginç görüntüler oluşturuyor. AŞTİ'deki bankları evleri gibi kullanan sığınmacılar, burada yemek yiyor, yerlere serdikleri battaniyelerin üzerinde yolcuların şaşkın bakışlarına aldırış etmeden uyuyor. AŞTİ'de barınan Suriyeliler'e ellerinden geldiği kadar yardım ettiklerini ifade eden BUGSAŞ Genel Müdürü Ruhi Kurnaz, "Yaklaşık 150 sığınmacı geceleri terminalde kalıyor. Onlara imkanlarımız ölçüsünde yardım ediyoruz" diye konuştu.
'Yarısından fazlası çocuk'
AŞTİ Güvenlik Müdürü Mehmet Altınsoy da "Sığınmacıların yarıdan fazlası çocuk. Birçoğu yakınlarını kaybetmiş. Havalar soğuduğu için burada uyumalarına engel olmuyoruz. Temel ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyoruz."