Perşembe 28.11.2013

Bakanlığın desteğiyle tiftik üretimi 5 yılda arttı

Başkent'in simgelerinden Ankara keçisi ve tiftik üretimi Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın desteğiyle artış gösterdi

Ankara Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürü Muhsin Temel, tiftiğe verilen destek ve mera ıslahı gibi çalışmalar sayesinde Başkent'teki tiftik keçisi sayısının son 5 yılda yüzde 25 oranında arttığını söyledi. Bu gelişmelerin durup dururken yaşanmadığına, teşviklerin bu gelişmede etkili olduğuna işaret eden Temel, Ankara'da 5 yıl önce 80 bin 27 kilo tiftik üretilirken bu yıl 165 bin 612 kilo üretildiğini kaydetti.

2008'DEN SONR A ARTTI

Ankara'nın topografik yapı itibariyle küçükbaş hayvancılık için çok elverişli olduğunu ifade eden Temel, fiyatlardaki yetersizlik, pazar sorunu, meraların bilinçsiz kullanımı gibi nedenlerle 2008 yılına kadar Ankara keçisi sayısında azalma olduğunu, şimdi ise tiftiğe verilen destek ve mera ıslahı gibi çalışmalar sayesinde süratli bir gelişme yaşandığını sözlerine ekledi.

3 MİL YON TL DESTEK

Ankara keçisi için hayvan başına 20 TL, bunun yanında üretilen tiftik için de kilogram başına 17 TL ayrıca destek veriliyor. TÜİK verilerine göre 5 yıl önce Ankara'da 80 bin 27 kilo tiftik üretilirken, bu yılın ilk 10 ayında 165 bin 612 kilo tiftik için 2 milyon 818 bin 804 TL destek verildi. "Halk Elinde Islah Projesi"ne de 77 üretici ve 21 bin 994 baş hayvan ile devam ediliyor. Bu kapsamda üreticilere 2012 yılında bir milyon TL destek verildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.