Cuma 06.12.2013

Artan koltuk sayısına seyirci duyarsız

Ekim ayında Başkent'te 15 bin seyirciye ulaşan Devlet Opera ve Balesi'nin artan salon ve koltuk sayısı, seyirci sayısına istenildiği gibi yansımıyor

Hem oynanan eser hem de seyirci sayısı yönünden inişli çıkışlı bir grafik izleyen Devlet Opera ve Balesi'nin (DOB) Genel Müdürü Rengim Gökmen, son olarak ekim ayında Başkent'te 15 bin izleyiciye ulaştıklarını söyledi. Toplamda en iyi seyirci sayısını, 457 binle 2003-2004 sezonunda yakalayan kurum, 2001-2002 ve 2008-2009 sezonlarında seyircisinin yaklaşık yarısını kaybetmişti.
YAKLAŞIK 7 BİN KOLTUĞU VAR

Ankara'da 3, İstanbul'da 2, İzmir'de 4, Mersin, Antalya ve Samsun'da birer yerleşik sahnesi bulunan DOB'un koltuk sayısı da son 10 yılda 4 bin 391'den 6 bin 967'ye yükseldi. Ancak salon ve koltuk sayılarındaki artış, seyirci sayısına yansımadı. Örneğin en yüksek koltuk sayısına ulaştığı 2009- 2010 sezonunda, seyirci sayısının diğer aylara nispetle yüksek olması beklenirken, ocak ve şubat aylarında ortalama 12 bin seyirciye ulaştı.
'KONT DRACULA GURURUMUZ'
Geçtiğimiz yıl Kültür ve Turizm Bakanlığı'ndan 173 milyon 932 bin TL ödenek alan DOB'un bu sezon dünya sanat literatürüne kazandırdığı "Kont Dracula" balesinin biletleri satışa çıktıktan sonra bir saat içinde tükendi. DOB Genel Müdürü Gökmen, bir baleyi dünyada ilk kez sahnelemiş olmanın gururunu yaşadıklarını söyledi. Umutlu konuşan Gökmen, "DOB, tarihinin en yoğun sezonunu yaşıyor ama gelecek sene tarihinin yine en yoğun sezonu olacak çünkü sürekli bir gelişim içerisinde" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.