Cumartesi 11.01.2014

Yatırımcıyı konut sevindiriyor

Doların yükselişi yatırımcıları mutlu ediyor. Ancak 2013'te en çok konut sektörünün yüz güldürdüğü ifade edildi

Konut, 2013'ün en çok kazanç sağlayan unsuru oldu. Doların son günlerde ciddi derecede artış göstermesi yatırımcıyı sevindiriyor. Ancak 2013'ün genel tablosuna bakıldığında durum farklılık gösteriyor. Geçen yıl yatırımcıya gerçek kazanç sağlayan unsur, doları da sollayan konut oldu. Son 3 yıldır Türkiye Konut Fiyat Endeksi'ni yayımlayan Merkez Bankası, 'en çok kazandıran yatırımları' açıkladı.
KAZANDIRIYOR

Türkiye'de gayrimenkul yaygın bir yatırım olarak dikkat çekiyor. Konutların hem fiyat artışı hem de TÜİK'in enflasyon endeksinde yer alan kira artışı dikkate alınarak yapılan hesaplamada, son 4 yıldır gayrimenkul iyi prim yapıyor, istikrarlı bir şekilde kazandırıyor. Fiyat artışıyla kira geliri, enflasyondan arındırıldığında Türkiye genelinde konutun ortalama getirisi 2010'da yüzde 5.3, 2011'de 4.3, 2012'de ise 12.5 ve geçen yıl yüzde 12.3'ü buluyor.
Dolar takip ediyor
Konutun en yakın takipçisi ise dolar oldu. Doların reel getirisi yüzde 11.2 olarak dikkati çekti. Öte yandan dolar ile konut kıyaslandığında doların herhangi bir istikrarı bulunmuyor. Gayrimenkul fiyatlarının seyrinde ise döviz gibi ciddi değişimler yaşanmıyor. Bu anlamda çok rahatlıkla gayrimenkulün yatırım yarışında doları geride bıraktığını söylemek mümkün.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.