Pazar 06.07.2014

1 tutam dereotu
Yeteri kadar su
Tuz
Bir gece önce buğdayları ıslatıyoruz. Buğdaylar yıkandıktan sonra üzerine bolca su koyuyoruz ve haşlıyoruz. Buğdayları normalden biraz fazla haşlıyoruz. Buğdaylar haşlanırken suyunda koyulaşma meydana gelecek. Ayrı bir kap içerisinde yoğurdu ayran kıvamına getiriyoruz. Yalnız sulu bir ayran haline getirmiyoruz yoğurdun kıvamını açıyoruz (yumuşak ve akıcı). Yoğurdu ayarladıktan sonra ocağımızın altını kapatıyoruz. Yoğurt harcını tenceremize yavaş yavaş döküyoruz. Daha sonra tekrar ocağa koyuyoruz. Kaynamadan ocaktan indirip, tuzunu ilave ediyoruz. Eğer koyuysa ılık suyla çorbamızı açabiliriz. Üzerine ince doğranmış dereotu serpiyoruz ve buzdolabına koyuyoruz. Soğuk servis ediyoruz.
MANTARLI KAŞAR
1 kg tavukgöğsü ( kuşbaşı doğranmış )
2 adet kuru soğan n 200 gr mantar
150 gr kaşar peyniri
Yeteri kadar tuz
1 çay bardağı sıvı yağ
Teflon tavada 1 kg kemiksiz kuşbaşı doğranmış tavuk etlerini etler sularını bırakıp çekene kadar kavuralım. 2 adet kuru soğanı doğrayıp etlerin üzerine ilave edelim. Mantarları ince dilimler halinde doğrayarak ekleyelim. Yeşil biberlerin çekirdeklerini temizleyerek ufak ufak doğrayalım. Domateslerin kabuklarını soyup küp şeklinde doğrayarak biberlerle birlikte tavaya ekleyip birkaç dakika kadar kavurarak üzerine salçayı ilave edip karıştıralım. 1 su bardağı kaynar suyu ekleyelim. Baharatları ve tuzunu ayarlayarak tavanın kapağını kapatıp 5-6 dakika kadar kaynatalım. Daha sonra pişen tavuklu malzemeyi ocaktan alarak uygun bir fırın kabına dökerek yerleştirelim. Üzerine kaşar dilimleri döşeyerek önceden ısıtılmış 180 derecedeki fırında kaşarlar eriyip kızarana kadar pişirerek sıcak olarak servis yapalım.