Giriş Tarihi: 17.7.2014

Yağışlar barajlara yaramadı

Mayıs ve haziran aylarını geçen yıla göre 2 kat daha yağışlı geçiren Ankara'da barajlar beklenilen oranda dolmadı. Su seviyesi geçen yılın yarısında kaldı

Geçen yıla oranla bu yıl mayıs ve haziran aylarını 2 kat daha fazla yağışlı geçiren Başkent'te yağan yağmurlar akıp kayboldu. 2013 yılı temmuz ayı ölçümlerine göre barajlarında 341 milyon metreküp suya sahip olan Ankara'da şu anda bu rakamın yarısı kadar olan 175 milyon metreküp su bulunuyor. Üstelik bu suyun 43 milyon metreküplük kısmı yalnızca mayıs ve haziran aylarında baraja doldu.

DOLULUK ORANLARI ŞAŞIRTTI

Geçmiş yıllara oranla 2014 mayıs ve haziran aylarını oldukça yağışlı geçiren Ankara'da barajlar arzu edilen doluluk oranlarına ulaşmadı. Yağışlarda normaline göre yüzde 60.2, geçen yıl haziran ayı yağışına göre ise yüzde 100'den fazla artış gözlenmesine rağmen Başkent'te yer alan 8 adet barajın doluluk oranları şaşırttı.
MART VE NİSAN ETKİLEDİ
ASKİ Genel Müdürlüğü'nün barajların doluluk oranlarına göre hazırlığı tabloda göze çarpan verilerde, geçen yıl temmuz ayı ölçümlerine göre sahip olduğu tüm barajlarda 341 milyon metreküp suya sahip olan Ankara'da şu anda bu rakamın yarısı kadar olan 175 milyon metreküp su bulunuyor. Bu durumun en büyük sebebi olarak ise Ankara'nın bu yıl mart ve nisan aylarını yağışsız geçirmesi olarak gösteriliyor.
DOLULUK ORANLARI
Çubuk-2 Barajı %23
Akyar Barajı %28
Çamlıdere Barajı %33
Eğrekkaya Barajı %34
Kavşakkaya Barajı %43
Kurtboğazı Barajı %64
Elmadağ Barajı %96
Toplam Doluluk Oranı: %34.79

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.