Pazartesi 04.08.2014

Ankara barajları şanslı

Geçtiğimiz yıla oranla daha az yağış alan Başkent'te, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü ve ASKİ Genel Müdürlüğü'nün açıkladığı rakamlara göre barajların doluluk oranları ortalama %34 seviyelerinde

Bu yıl kış aylarında yeterince yağış alamayan Başkent'te mayıs ve haziran aylarında gerçekleşen yağmurlar kuraklık riskini büyük oranda ortadan kaldırdı. Geçen yılın istatistiklerine göre barajların doluluk oranlarında yüzde 13 civarında azalma yaşansa da uzmanlar, Ankara için kuraklık riskinin yok denecek kadar az olduğunu dile getirdi.

YÜZDE 34'Ü DOLU

Devlet Su İşleri ve ASKİ Genel Müdürlüğü'nün açıkladığı doluluk oranlarına göre, geçen yıl ağustos ayı başında yapılan ölçümlere göre tüm barajlarda 732 milyon metreküp suya sahip olan Ankara'da şu anda 530 milyon metreküp su bulunuyor. Verilerde tüm barajların toplam kapasitesinin yüzde 34'ünün dolu olduğu göze çarpıyor.
YAĞIŞ OLMASA DA UZUN SÜRE YETER
Yetkililer, Ankara'nın önümüzdeki dönemde hiç yağış almaması halinde bile barajlardaki suyun uzun süre yeteceğinin altını çiziyor. Barajlarında toplam 530 milyon metreküp suyun bulunduğu Başkent, yapılan değerlendirmelere göre, Türkiye genelinde kuraklık riskinin en az olduğu iller arasında yer alıyor.
ANKARA'DA BARAJLARIN DOLULUK ORANLARI
Çubuk-2 Barajı %20
Akyar Barajı %25
Çamlıdere Barajı %32
Eğrekkaya Barajı %31
Kavşakkaya Barajı %44
Kurtboğazı Barajı %63
Elmadağ Barajı %96

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.