Perşembe 07.08.2014

Konut sektöründe Başkent İstanbul'la yarış halinde

Konut Fiyat Endeksi, bu yılın mayıs ayında bir önceki aya oranla Ankara'da yüzde 1,20 artış gösterdi

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası'nın açıkladığı (TCMB) verilere göre, Mayıs 2014'te Türkiye Konut Fiyat Endeksi (TKFE) aylık bazda yüzde 1,27 artarak 155,36 olarak gerçekleşti. Üç büyük ilin konut fiyat endekslerindeki gelişmeler değerlendirildiğinde, 2014 yılı mayıs ayında bir önceki aya göre İstanbul, Ankara ve İzmir'de sırasıyla yüzde 1,76, yüzde 1,20 ve yüzde 0,76 artış görüldü. Endeks değerleri bir önceki yılın aynı ayına göre İstanbul'da yüzde 20,49, Ankara'da yüzde 10,60 ve İzmir'de yüzde 12,42 artış kaydetti.

BAŞKENT'TE TYKFE %1,59 ARTTI

Türkiye genelinde, 37 ilde son iki yılda yapımı gerçekleşen konutların değerleme raporları analiz edilerek hesaplanan Türkiye Yeni Konut Fiyatları Endeksi (TYKFE) ise Mayıs 2014'te bir önceki aya göre yüzde 1,03 artarak 153,69 düzeyinde gerçekleşti. Endeks bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 12,86 ve reel olarak da yüzde 2,92 arttı. Üç büyük ilin yeni konutlar fiyat endeksleri değerlendirildiğinde, 2014 yılı mayıs ayında bir önceki aya göre, İstanbul, Ankara ve İzmir'de sırasıyla yüzde 0,86, yüzde 1,59 ve yüzde 1,16 artış görüldü. Aynı dönemde endeks değerleri Ankara'da yüzde 11,84 yükseldi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.