'Müzecilik eğitim için iyi bir model'
Ankara Çocuk Müzesi'ndeki "Okul Dışı Öğrenme Modeli" seminerinde öğretmenler, müzelerin mükemmel bir model olduğunu vurguladı
KEŞİF ALANLARI İÇİN EL KİTABI
Seminere katılan anasınıfı, ilkokul sınıf öğretmeni ve değişik dallardaki branş öğretmenlerine Ankara Çocuk Müzesi keşif alanlarında nasıl bir eğitim uygulanabileceğine ilişkin bir el kitabı dağıtıldı. Kitabı hazırlayan akademisyenlerden Prof. Dr. Ayşe Çakır İlhan, müze eğitimi temel kavramlarını, Doç. Dr. Müge Artar çocuk müzelerinin özelliklerini, Prof. Dr. Fatma Hazır Bıkmaz öğretim programının temel yaklaşımları ve Yrd. Doç. Dr. Deha Doğan tüm programın ölçme değerlendirme yaklaşımlarını ele aldı. Seminerde konuşan öğretim üyeleri, okulların öğrenmenin ve bilginin tek kaynağı olmaması gerektiğine dikkat çekti. Seminerde müzelerin sergiler gibi farklı öğrenme ortamları ile okulların verdiği kuramsal bilgilerin kalıcı olmasını sağlayabileceği belirtildi. Eğitimin en önemli amaçlarından birinin öğrenmenin kalıcı olması ve okul dışında bir hayat boyu kullanılabilmesi olduğu dile getirilirken, müzelerin okulların amaçladığı ancak gerçekleştiremediği bir eğitim gücüne sahip olduğu vurgulandı.
EN SON HABERLER
- 1 FETÖ’cülerin sağlık dernekleri durmuyor
- 2 Hizmet aşkıyla dolu dolu iki yıl
- 3 Sağlık vatandaşın ayağında
- 4 Sosyal belediyecilikte ilkleri yaşattık
- 5 Mamak caddesi ışıl ışıl
- 6 Mamak’ta GES Atağı
- 7 Emektar stadyum yeni yüzüne kavuşacak
- 8 Mamak Belediyesi’nden engellilere özel hizmet
- 9 Mamak tarım üssü
- 10 Mamak yeşile büründü