Perşembe 30.10.2014
Son Güncelleme: Çarşamba 29.10.2014

Kesikköprü olmasa yandık

Ankara'daki barajların doluluk oranı yüzde 30'lar seviyesinde. Başkent'in su imdadına ise Kesikköprü yetişiyor

Geçen yıla oranla bu yıl ağustos, eylül ve ekim aylarını 2 kat daha fazla yağışlı geçiren Başkent'te yağan yağmurlar barajlara yaramadı. 2013 yılı ölçümlerine göre barajlarında 626 milyon metreküp suya sahip olan Ankara'da şu anda 469 milyon metreküp su bulunuyor.

375 BİN METREKÜPE ULAŞTI

Yüzde 29'a denk gelen bu rakamda her gün Kesikköprü'den çekilen 350 bin metreküpün üzerinde suyun büyük etkisi bulunuyor. 2013 yılında barajlardaki toplam doluluk oranı bu yılın aynı dönemine göre yüzde 10 daha fazla olan Ankara'da yağışlar yetersiz kaldı. Barajların doluluk oranlarını koruyabilmesi için 7 Nisan 2014 tarihinde Kesikköprü'den su çekmeye başlayan ASKİ, o dönemde günlük 20 bin metreküp civarında suyu barajlara alırken son günlerde bu rakam 375 bin metreküpe kadar dayandı.
EN YÜKSEK AĞUSTOSTA
ASKİ verilerine göre nisanda 1 milyon 170 bin metreküp su Kesikköprü'den barajlara aktarıldı. Bu rakam mayıs ayında 4 milyon 12 bin, haziranda 5 milyon 520 bin, temmuzda 8 milyon 993 bin metreküpü bulurken ağustosta 9 milyon 343 bin metreküpe kadar ulaştı. Eylülde ise vanalar biraz kısıldı.
BARAJLARIN DOLULUK ORANLARI
Çubuk-2 Barajı %5
Akyar Barajı %24
Çamlıdere Barajı %28
Eğrekkaya Barajı %25
Kavşakkaya Barajı %40
Kurtboğazı Barajı %51
Elmadağ Barajı %91
Toplam Doluluk Oranı: %29.61

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.