Giriş Tarihi: 21.12.2014

Ayaş Tüneli'nin içi yosunlarla kaplandı

38 yıl önce temeli atılan ve bugüne kadar 600 milyon lira harcanan Ayaş Tüneli harabe oldu

Yaklaşık 1.5 yıldır böbrek yetmezliği nedeniyle diyalize giren 4.5 yaşındaki Elif Su Hasgül'ü, 50 yaşında beyin ölümü gerçekleşmiş bağışçıdan alınan böbrek hayata bağladı. Minik Elif Su, Ankara Üniversitesi (AÜ) Tıp Fakültesi İbni-i Sina Hastanesi'nde yapılan böbrek nakli ameliyatıyla sağlığına kavuştu.
"SAĞLIK DURUMU İYİ"
AÜ Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Çocuk Nefrolojisi Bilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Fatoş Yalçınkaya, böbrek yetmezliği 6 aylıkken saptanan Elif Su'nun önce diyalizsiz izlendiğini ancak bir süre sonra vücudundaki toksik maddelerin yükselmesi nedeniyle diyaliz ihtiyacının doğduğunu ve nakil olana kadar diyalize girdiğini söyledi. Doğuştan gelen böbrek ve üriner sistem anomilerinin çocuklarda böbrek yetmezliğine neden olabildiğini kaydeden Yalçınkaya, Elif Su'nun başarılı bir ameliyat geçirdiğini ve sağlık durumunun iyi olduğunu bildirdi.

NAKİL OLDU KURTULDUK

Anne Nuray Hasgül,"Allah'a şükür kızım nakil oldu, kurtulduk, çok mutluyuz. Bütün sıkıntılarından kurtulmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Allah, nakil bekleyen herkese nasip etsin. Biz de bütün organlarımızı bağışladık" dedi.
Süleyman
Demirel'in başbakan olduğu 1976 yılında temeli atılan ve 600 milyon TL harcanan Ayaş Tüneli, Devlet Demiryolları tarafından tamamlanacak. 2002 yılına kadar 21 hükümet gören tünelle ilgili olarak SABAH Ankara'ya konuşan Ayaş Belediye Başkanı Bülent Taşan "Biz gömülü hazineyi çıkartmak istiyoruz" dedi.
KADERİNE TERK EDİLDİ

Devlet kaynaklarının uzun yıllar bu tünel için harcandığını fakat yatırımın kaderine terk edildiğini vurgulayan Taşan, "Hükümetimizle birlikte hem karayolu hem de demiryolu birbirine paralel bir şekilde gidiyor. Biz de bu mantıkla yola çıktık. Hem Ulaştırma Bakanımızla hem de Kalkınma Bakan Yardımcımızla görüştük. Biz Güdül, Beypazarı, Nallıhan Belediye Başkanları olarak ön görüşmelerden sonra resmi bir müracaat yaptık. Sağ olsunlar Ulaştırma Bakanlığı bu projeye sıcak bakıyor" dedi.
YHT İLE YATIRIMLAR AYAŞ'A KAYACAK
Devlet Demiryolları tarafından projenin tamamlanabilmesi için fizibilite çalışmalarının yapıldığı bilgisini veren Bülent Taşan, Ayaş Tüneli'nin açılması ve tren seferlerinin başlamasıyla birlikte Ankara'nın yeni yerleşim yerinin Ayaş olacağını ifade etti. Taşan, "Bu bölge jeotermal turizmi açısından bir koridor. Bizim ulaşım sorununu çözmemiz gerekiyor. Buraya devasa yatırımlar yaptıktan sonra insanlar ne ile gidip gelecek. Bu sorunu çözmeden bu yatırımları hayata geçirmek çok zor gözüküyor. Dolayısıyla bu yatırım gerçekleştiği andan itibaren bu bölge hem termal turizmin gözbebeği olacak. İnsanlar yatırım yapmaya daha istekli olacak. Bunun yanı sıra termal seralar açısından ciddi taşımacılık potansiyeli oluşacak" dedi.
MÜHENDİSLER EMEKLİ OLDU
Şu ana kadar yaklaşık 600 milyon TL harcanan 10 kilometrelik tünelin 2 kilometrelik bölümü bir türlü tamamlanamadı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme eski Bakanı Binali Yıldırım 2011 yılındaki bakanlık bütçe görüşmesinde tünelle ilgili, "10 kilometrelik tünelin temel atma törenine katılan yeni mezun mühendisler, emekli oldular" ifadelerini kullanmıştı. Yapımı yılan hikayesine dönen Ayaş Tüneli, demir duvar ile kapatılırken tünelin önünü bodur ağaçlar ve çalılar kapladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.