Salı 24.02.2015

Küçükbaş hayvan eti üretimi artmalı

Küçükbaş hayvancılıkta yemden ekipmana tamamen yerli kaynak kullanıldığını söyleyen Birlik Başkanı Kılınç, "Üretim artmaIı" dedi

Ankara İli Damızlık Koyun Keçi Yetiştiricileri Birliği Başkanı Hasan Kılınç, TÜİK verilerine göre 2014 yılında küçükbaş hayvan sayısı yüzde 7,7 artarken koyun eti üretiminin yüzde 3,9 azaldığını belirtti. 2014 yılında keçi eti üretiminin yüzde 13,7, sığır eti üretiminin yüzde 1,5 arttığını, koyun eti üretiminde ise yüzde 3,9 gerilediğini bildiren Kılınç: "Koyun eti üretimi, 2011 yılında 107 bin 76 tondu. 2014 yılında kırmızı et üretiminin yüzde 87,5'i sığır etinden, yüzde 9,8'i koyun etinden, yüzde 2,65'i keçi etinden, yüzde 0,05'i manda etinden oluştu. Küçükbaş hayvan sayısı yüzde 7,7 artarken 2013 yılında toplam kırmızı et tüketimi içindeki payı 10,3 olan koyun etinin 2014 yılındaki payı ise yüzde 10'un altına indi" ifadesini kullandı. Hayvan ithalatının ülke gündeminden çıkması için küçükbaş hayvan eti tüketiminin mutlaka artması gerektiğini vurgulayan Hasan Kılınç şunları söyledi: "Koyun ve keçi tamamen bu coğrafyaya uygun bir hayvan. Küçükbaş hayvan tüketiminin artmasıyla birlikte kırmızı et üretiminde dışa bağımlılığımız azalacaktır. Büyükbaş hayvancılıkta yeminden ekipmana yurt dışına bir bağımlılık söz konusuyken küçükbaş hayvancılık ise tamamen ülkenin kaynaklarını kullanmakta. Küçükbaş hayvan eti tüketiminde artış hem büyükbaş hayvan yetiştiricileri, hem de tüketici için tek çözüm."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.