Giriş Tarihi: 7.4.2015

Deri sektöründe rota Uzakdoğu ve Amerika

Türk deri sektörü geleneksel Rusya ve İtalya pazarlarına alternatif olarak Uzakdoğu ve ABD'yi rota olarak belirledi
Asya Pasifik Deri Fuarı'nda yapılan anlaşma ile gelecek yıl Hong Kong'da Türkiye'nin 'Focus Country' olacağının müjdesi verildi
İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) 19 yıldır katılım yapılan Hong Kong'daki dünyanın en önemli deri fuarı olan APLF Asya Pasifik Deri Fuarı'nda bu yıl atağa geçti. İDMİB Başkanı Mustafa Şenocak, Hong Kong'daki fuarın ardından bir heyetle pazar tespitleri yapmak üzere Japonya'ya geçti. Fuarda Türk deri mamullerine yoğun ilgi, sektörü memnun ederken, gelecek yıl Hong Kong'daki fuarda "Focus Country" (Odak Ülke) anlaşması için düğmeye basıldı. İDMİB Başkanı Mustafa Şenocak, APLF Deri Fuarı hakkında yaptığı değerlendirmede sektörün 2014'te bir önceki yıla göre yüzde 4.6 kayıpla kapandığını ve 1 milyon 852 bin dolar olarak gerçekleştiğini söyledi. Şenocak "Özellikle Rusya'daki kriz sektörümüzü etkiledi. Bu krizlerin etkisini daha az hissetmek ve geleceğe yönelik yeni pazarlar bulmak için ikinci halka olarak değerlendirdiğimiz ülke pazarlarının keşfine çıktık. Uzakdoğu ülkelerine, Japonya ve ABD'ye deri sektörü adeta fetih harekatı yapar gibi hazırlandık, yola çıktık" dedi. APLF Deri Fuarı'nda Deri Tanıtım Grubu (DTG) özel çalışmalar yürüttü. 2012'den itibaren önemli tanıtım faaliyetleri yürütüldüğünü belirten DTG başkan yardımcısı Süleyman Tahiroğlu, önümüzdeki yıl APLF Deri Fuarı'na Türkiye'nin "Focus Country" (Odak Ülke) katılımı yapacağını ve tanıtım faaliyetlerinde Uzakdoğu ülkelerine daha fazla ağırlık verileceğini açıkladı.
Çin ve Viet nam da sırada
İDMİB Başkanı Mustafa Şenocak, APLF Deri Fuarı'nın hemen ardından pazar araştırması ve harekat planı için Japonya'ya gitti. Türk derisinin ihracat rakamlarına bakıldığında Asya ve Uzakdoğu ülkelerinin yüzde 9'luk ihracat oranı ile 4. sırada yer aldığını belirten Şenocak "İDMİB olarak ilk ticaret heyetlerimizi Çin ve Vietnam'a göndererek görüşmeler yapacağız. Japonya hedefimiz için Deri Tanıtım Grubu tanıtım faaliyetlerini planlamaya başladı. Türk derisinin kalitesini, sektörün gücünü göstererek Japonya pazarında sağlam temeller atmak istiyoruz" dedi.

ABD'ye çıkarma yakında

Mustafa Şenocak, hedef ülke olarak ikinci halkada ABD'yi değerlendirdiklerini belirterek şunları söyledi: "ABD, mal satmamız gereken bir pazar. ABD'nin 42 milyar dolar toplam deri ithalatı var. Biz bu pazardan binde 1 pay alabiliyoruz. ABD ve Japonya pazarlarından istenilen payı alamıyoruz. 27 milyar dolar ile dünyanın en büyük ayakkabı alıcısı ABD. Bizim ihracatımız yüzde 2. Çok düşük bir pay. Bundan 10-15 yıl önce ABD'ye ticari fuarlara gidilmiş. Ticari sistemlerine ayak uyduramamışız. Newyork'taki fuarlara önce ziyaretler yaptık, şimdi katılım için harekete geçtik. Avrupa pazarına alışmıştık şimdi uzaklara hareket ediyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.