Pazar 28.06.2015
Son Güncelleme: Cumartesi 27.06.2015

Tüp bebekte yeni strateji: 5. Gün

Dünyada yeni bir yöntem olan ve Hacettepe Hastanesi'nde başarıyla uygulanan tüp bebekte '5. Gün embriyo transferi' ile artık ileri yaşlarda da bebek sahibi olunacak

Uzmanlar, bebek sahibi olamayan ya da olmak için yüzlerce lira harcayan üstelik de bebeğini kucağına almak için uzun bir zaman bekleyen çiftler için yepyeni bir yöntemin müjdesini verdi. Hacettepe Hastanesi'nden Histoloji ve Embriyoloji uzmanı Prof. Dr. Lale Karakoç ile Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanı Doç. Dr. Gürkan Bozdağ, "Genetik kontrollerinin yapıldığı daha sağlıklı embriyo (döllenmiş yumurta) elde etmeye imkan tanıyan 5. Gün stratejisi ile bebeğinizi daha doğmadan seçebileceksiniz. Bu yöntemle, gebe kalma ihtimali yüzde 10-15 olan 38 yaş üssü kadınların gebe kalma oranı yüzde 50'ye çıkacak" dedi. Bozdağ, "Embriyolar döllendikten sonra genel protokol ya 3. Gün transfer etmektir ya da 5. Gün transfer etmektir. 5. Güne kadar gidenler daha sağlıklı ve dış dünyaya daha fazla direnen embriyolardır. İşte 5. gün embriyoları tüm bu ihtimalleri sıfırlıyor ve daha doğmadan daha dirençli ve sağlıklı olan embriyoları seçme imkanı veriyor" diye konuştu.
SAĞLIKLI DONDURMA ÇOK ÖNEMLİ
Embriyoloji Uzmanı Prof. Dr. Lale Karakoç da, "Biz sadece yumurta değil aynı zamanda hastaların umutlarını da saklıyoruz. Yumurta ve embriyoların iyi koşullarda saklanması gerek, eksik koşullu laboratuvarlarda saklanan embriyolar ölü doğabilir. İyi kalitede merkez yoksa donmuş yumurtanın sağlıklı çözülmesi zor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.