Giriş Tarihi: 29.6.2015

Kocatepe Fuarı kan kaybediyor

Diyanet Vakfı tarafından düzenlenen "34. Türkiye Kitap ve Kültür Fuarı" 24 Haziran'da kapılarını başkentlilere açtı. Fuara 51 stantta 70 yayınevinin katılması "kitap fuarı geçmişe göre düşüşe mi geçti" sorusunu akıllara getirdi

Ramazan ayıyla birlikte kitapseverlerin de merakla beklediği Kocatepe Kitap Fuarı, 24 Haziran'da açıldı. Her yıl yurt genelinden onlarca yayınevi ve yazarla binlerce okuyucu buluşturan fuara katılım ise önceki yıllara göre düşüş gösterdi. Geçtiğimiz yıl 53 stantta 80 yayınevinin katıldığı fuara bu yıl 51 stantta 70 yayınevi katılacak. Türkiye Diyanet Vakfı'nın düzenlediği fuarın İstanbul'dakiyle kıyaslandığında hayli sönük geçiyor olmasının hem yayınevlerini hem de okuyucuyu küstürdüğü ifade ediliyor.
"FAALİYETLERLE CANLANDIRILMALI"
Geleneksel hale gelen Kocatepe Kitap Fuarı'na açılan stantlar ile katılan yayınevlerinin her yıl kan kaybetmesinde Ramazan ayının yaza gelmesinin ve her yıl aynı formatta gerçekleşmesinin etkili olduğunu belirten Ötüken Yayınevi sorumlusu Levent AK,"Ramazan ayı yaza dek geliyor ve Ankara'da üniversiteler kapalı oluyor, vatandaşlar ise tatile gidiyor. İftar vakti ile teravih vakti arasında zamanın kısıtlı olması bunun yanında alternatif faaliyetlerin artması yayınevlerini de tedirgin ediyor. 30 senedir aynı formatta, aynı yerde ve aynı şekilde sunulan fuar insanlarda da bir bıkkınlık oluşturmuş durumda. Bu noktada da fuar cazibe noksanlığı yaşıyor. Ramazan 4-5 sene daha yaz ayına dek gelecek. Bu sebeple kültürel faaliyetlerle, değişimlerle, tanıtımlarla fuar canlandırılarak tekrar şaşalı günlerine döndürülmeli" diye konuştu.
"ORTAKLAŞA HİZMET YAPILABİLİR"
Şimdiye kadar düzenlenen fuarlarda İstanbul'un gerek açılan stant gerekse katılan yayınevi sayısı olarak her zaman Ankara'nın önünde olduğunu vurgulayan TDV İşletme Müdürü Önder Sancak, "Beyazıt Camii avlusunda kurulan fuar alanı 2 bin metrekare Kocatepe Camiinde kurulan alan ise 800 metrekare. Fiziki ortamı genişletme şansımız olmuyor. Geçen yıl 9 metrekare stant isteyen yayınevleri bu yıl 12 metrekare istiyor. Böylece stant sayımız düşüyor. Bunun yanında Ramazan'ın yaza gelmesi, öğrencilerin tatilde bulunması da katılım noktasında ilginin azalmasına neden oluyor. TDV olarak kültür hizmeti yapıyoruz ve bizce bunun devamı esastır. Bu sebeple her şeye açığız ve bunları Belediyelerle ortaklaşa daha renkli daha kapsamlı hale de getirebiliriz. Neden olmasın ki böylelikle geniş katılımlı kültür hizmeti yapmış oluruz" dedi.
10 YAYINEVİ BU YIL KATILMADI

Türkiye Diyanet Vakfı Genel Müdürü İsmail Palakoğlu, vakıf olarak ilmi ve kalıcı eserler ürettiklerini ve kültür hizmetlerini sürdürdüklerini vurgulayarak, "Türkiye Diyanet Vakfı olarak dini yayınlarda okuyucu, yazar ve yayıncıyı buluşturmak amacıyla 1983 yılından bu yana her yıl Ramazan ayında İstanbul ve Ankara'da Türkiye Kitap ve Kültür Fuarı düzenliyoruz. Fuar ramazan ayının vazgeçilmez bir unsuru haline geldi. İstanbul Beyazıt Meydanı'nda 17 Haziran 2015 tarihinde açılan fuara 180 stantta 205 yayınevi katıldı. Ankara Kocatepe Camisi avlusunda da 24 Haziran 2015 tarihinde kapılarını kitapseverlere açtı. Ankara'da da 51 stantta 70 yayınevi yer aldı. Kitap fuarlarımız 13 Temmuz 2015 tarihinde sona erecek. Geçen yıl İstanbul'da düzenlenen fuar kapsamında, 173 stantta 180 yayınevini bir araya getirdik ve okuyucu ile buluşturduk. Ankara'da Kocatepe Camisi avlusunda açılan fuara da 53 stantta 80 yayınevi katıldı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.