Cumartesi 18.07.2015

İSPARK modeli sorunu çözer

Yetkililer, yol boyu otoparklarının ücretsiz olmasının sorunu kökten çözemeyeceğini söyledi. Trafik uzmanları İspark modelinin otopark kavgasına son verebileceğini ifade etti

Yol boyu otoparklarının ücretsiz olmasının ardından yaşanan araçların çift, uzun süreli ve rastgele park edilmeye başlanması otopark sorununda yeni tartışmaları beraberinde getirdi. Tüm mega kentlerde olduğu gibi başkentte de ciddi bir otopark sorununun olduğunu ve bu parkları ücretsiz kullanmanın sorunu uzun vadede çözmeyeceğini belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, "İçten içe ciddi sürtüşme ve sataşmaların yaşandığı otopark sorunu sadece fiyat ayarlaması ile çözülebilecek bir şey değil. Otoparkları ücretsiz yapmak sorunu yüzde 50 çözdü ama buna ek çalışmalar yapılmazsa kısa zamanda patlama yaşanır" diye konuştu.
SORUNA 3 AŞAMALI ÇÖZÜM

Otoparkların ücretsiz olmasıyla birlikte yeni sıkıntıların yaşanmaya başlandığına dikkat çeken Palandöken, Ankara'daki otopark çilesini bitirecek 3 aşamalı bir çözüm formülü verdi. Palandöken, "Kamusal alanlar olarak yol boyu otoparklar için en başında yerel yönetimler ve kent tasarımcıları ortaklaşa çalışacak. Var olanlar ile ilgili bir düzenleme yapılıp, yeni şehirleşmeler için de yerel yönetim planlamasıyla estetik otopark projeleri gelecek yıllarda bu sorunu hortlamasını engeller. İkincisi trafik amirliği ve toplumsal algı çalışması; bazı yerlerde olduğu gibi trafik amirleri park yapımına süre koyacak. Afiş, kamu spotlarıyla vatandaşlar otopark konusunda bilinçlendirilecek. Son aşama isi kent estetiğine uygun çok katlı otoparklar" dedi. Otopark sorununa en kalıcı ve uzun vadeli çözümün katlı otoparklar olduğunu vurgulayan Bendevi Palandöken, şehrin merkezi noktalarına yapılacak bu otoparkların Ankaralıya nefes aldıracağını söyledi. Palandöken, "Belediye ve kent tasarımcılarını ortaklaşa yapacağı bu otoparklarla sorun yüzde 85 azalır. Çünkü bu otoparklar hem düzenli oluyor hem de kapasitesi fazla. Katlı otopark projesi toplu taşımanın yoğun olduğu ve kentin merkezi noktalarında sorunu çözer. Ayrıca yıl ve kaldırım çalışmalarının aynı anda yapılması da trafik ve park sıkıntısı doğuruyor. Bu iki çalışma aynı anda yapılmadığı takdirde de bir rahatlama olacaktır. Eğer yeni çözümler üretilmezse otoparkların sadece ücretsiz yapılması Ankara'yı geleceğe taşıyamaz, sorun bir yerde baş gösterir. Rast gele ve kuralsız park şehir içlerinde bunalım ve yığılmalara sebep olacaktır" dedi.
İSPARK MODELİ KAVGAYI BİTİRİR
Otopark sorunun bir işletme sorunu olduğunu belirten Trafik Kazalarını Önleme Derneği Genel Başkanı Hitay Güner de, ücretsiz otoparkın kısa vadeli vatandaşı rahatlatacağını, uzun vadede ise ciddi yığılmaların olacağını ifade etti. Güner, "Aşırı nüfustan dolayı mega kentlerde ciddi bir otopark sıkıntısı var. Ücretsiz yapmak çözmez çünkü insanlar yer olmadığı için dolduruyor oraları. İki sokak arkaya da açsalar orası da dolacaktır. Sorunun köküne inip kalıcı çözümler şart. Avrupa'da şehir merkezlerine araç sokmama uygulamaları var. Parkını şehrin dışına yapıyorsun, ring sistemi ile de park yerinden şehir merkezine geliyorsun. Bu sistem hem park sorunun çözüyor, hem kent estetiğini bozan yığılmaları kaldırıyor hem de trafiği rahatlatıyor. Toplu taşıma ve otopark sistemi Ankara'da bu şekilde entegre edilirse sıkıntı yüzde 90 çözülür. Park et devam et sistemi başkentte şart yine İSPARK gibi bir sistemde kavga ve sürtüşmeleri bitirir" diye konuştu.
KAMERALI TAKİP ŞART

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın ise ücretsiz parkın yeni sıkıntıları getireceğini belirterek, "Uzun vadede daha koordineli bir sistem şart" dedi. Apaydın, "Her iki kişiden birini aracının olduğu Ankara'da ücretsiz park çözüm değil. Bu yol boyları dahil otopark alanlarını tamamı kamera sistemleriyle donatılsın. Kim ücret alıyor, kim almıyor belli olur bu yolla. Korsan otoparkçılık biter. Yoksa ücretsiz olmasına rağmen bu işi meslek edinmiş olanların önüne geçilemez. Yine İSPARK gibi sistemli ve koordineli bir çalışma da yapılabilir" dedi. Esnaf Atilla Yeniyapan (42), "Biz esnaf olarak müşteri bazında çok sıkıtı yaşıyorduk. Şimdi rahatız ama uzun vadede ücretsiz olması keyfiliği artırır endişesindeyiz. Bir müşterim 5 saat pakt ederse diğeri nasıl yapacak" dedi. Levent Gazel de (36), "Ücretliyken müşteriden çok tepki alıyorduk, müşteri sayımız yüzde 20-25 düşmüştü. Şimdi iyi oldu ama ben tam ücretsiz olmasından yana değilim keşmekeşlikten kurtulmuştuk yani tamamen ücretsiz olması kargaşa oluşturur" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.