Salı 15.12.2015
Son Güncelleme: Pazartesi 14.12.2015

ODTÜ'de namaz hazımsızlığı

ODTÜ'de yapımına başlanan mescidin inşası bazı solcu akademisyen ve öğrencilerin baskıları ile durduruldu
Mescidi kullanan öğrenciler, fotoğraflarının çekilerek fişlendiklerini iddia etti
Türkiye'nin en büyük kampusuna sahip olan ve yaklaşık 75 bin dönümlük bir arazi üzerine kurulu olan Ortadoğu Teknik Üniversitesi'nde mescit krizi yaşanıyor. Özellikle Eğitim Fakültesi ve Hazırlık öğrencilerinin 2 yıldır yaptığı baskının ardından bölgede bulunan bir barakayı mescide çevirmeyi kabul eden üniversite yönetimi, bazı solcu akademisyen ve öğrenci gruplarından gelen tepkiler üzerine çalışmaları durdurdu. Kazan dairesinde namaz kılmak zorunda kalan ve bahçede namaz kıldıkları zaman da fotoğrafları çekilerek fişlenen öğrenciler mescidin söz verildiği gibi bitirilmesini istiyor.
"KÜTÜPHANE OLSUN!"
Üniversite içerisindeki radikal sola mensup akademisyen ve öğrencilerin tepkilerinden çekinen ODTÜ yönetiminin ne karar vereceği merak konusu oldu. Kendilerini tanıyan bazı solcuların mescit için destek verdiğini ancak önemli bir çoğunluğun da tepki gösterdiğini ifade eden öğrenciler, "Hazırlık Bölümü ve Eğitim Fakültesi'nin bulunduğu bu bölgede yaklaşık 5 bin öğrenci bulunuyor. Bize tahsis edilen yer bir kazan dairesi. Ne yazık ki hem bayan hem erkek öğrencilerin abdest alabilecekleri bir yer yok. Bu durum özellikle bayan arkadaşlarımız açısında ciddi sorun oluyor. Biz üniversiteye talebimizi ilettik ve 2 yılın sonunda mescit için izin aldık. Ancak daha sonra bu mescit yüzünden bazı solcuların tepkisiyle karşılaştık. Buranın kütüphane olmasını istediler. Üniversite yönetimi de bu grupların tepkisinden çekinerek mescit yapımını durdurdu. Umarız bu yanlıştan dönüp mescidi tamamlarlar" dedi.
'KAOS İSTİYORLAR'
Mescit karşıtı olan grupların okul içerisinde kaos ortamı oluşturmak istediğini ifade eden öğrenciler, "Bizim size fotoğraf verirken arkamızı dönmemizin sebebi bir korkumuzun olması değil. Maalesef bu zihniyet okulda bir kaos ortamı oluşturmak istiyor, bizim dinimiz kaos ortamının oluşturulmasına kesinlikle karşıdır. Arkamızı dönerek fotoğraf çektirme nedenimiz ise şiddet arzulayanlara bir tepkidir. Zaten biz namaz kılarken gizli gizli fotoğraflarımızı çekip bizi fişliyorlar. Dışarıda namaz kıldığımızda tepki çekmemek için küçük küçük gruplar halinde namaz kılıyoruz. Geniş cemaat halinde namaz kıldığımızda eylem yaptığımızı zannedip tepki gösteriyorlar"ifadelerini kullandı.
'DİNİMİZ ZARAR GÖRMESİN'
Kampusta sol fikrin yaygın olduğunu belirten öğrenciler, "Biz kavga etmek istemiyoruz. Bizim tekbir isteğimiz var. O da rahat rahat abdest alıp namazımızı kılabileceğimiz bir mescit. Biz biliyoruz ki kavga edersek dinimiz zarar görür. Biz dinimizin hiçbir şekilde zarar görmesini istemiyoruz. İslâm barış dinidir, biz barış ortamında huzurlu bir şekilde yaşamak istiyoruz" şeklinde konuştu. Kendilerini "ODTÜ'lü Müslümanlar" olarak adlandırılan öğrencilerin sosyal medya üzerinden başlattığı mescit için imza kampanyasına da destek çığ gibi büyüyor. "Vicdanı olan herkesten destek bekliyoruz" diyerek kampanyayı başlatan öğrencilere şu ana kadar 18 bin kişi destek verdi. Öğrenciler 25 bin sayısına ulaştıktan sonra topladıkları imzaları üniversite yönetimine sunacak. Mescit inşaatını basarak çalışmaları durduran sol gruplar, mescidin kapısına, "Mutabakata varılana kadar inşaat durdurulmuştur" pankartı astı. Konu ile ilgili bir de bildiri hazırlayan ve imza toplayan mescit karşıtı gruplar da okul içerisindeki sosyal alanların her geçen gün kısıtlandığını öne sürerek inşaatı devam eden mescidin kütüphane olarak kullanılmasını üniversite yönetiminden talep etti.