Salı 09.02.2016

İlk milli kart okuyucu teknokentte üretildi

ODTÜ Teknokent'te faaliyet gösteren UDEA Elektronik, nüfus cüzdanlarının yerini alacak çipli kimlik kartları için Milli Kart Okuyucu (Milko) geliştirdi

Nüfus cüzdanlarının yerini alacak "çipli kimlik kartları" için yasal düzenleme yapılırken, sistemin teknik altyapısına yönelik kapsamlı bir çalışma da yürütülüyor. Ar-Ge faaliyetlerini ODTÜ Teknokent bölgesinde yürüten UDEA Elektronik, bu çabaların bir parçası olarak tasarım ödüllü Milli Kart Okuyucu (Milko) geliştirdi. Kamunun elektronik imza ihtiyacını karşılamak için üretilen Milko, aynı zamanda çipli kimlik kartlarını kolayca okuyarak ihtiyaç duyulan bilgilerin dijital ortama aktarılmasını sağlayacak. Tasarımıyla da dikkati çeken Milko, bu alanda İtalya'da düzenlenen yarışmadan birincilikle döndü. Kamunun elektronik imza ihtiyacı için daha önce ithal ürünler kullanılırken TÜBİ- TAK'ın yerli, çipli kimlik kartlarını okuyabilen, akıllı cihazlarla da çalışabilen ürün arayışları Milko ve benzeri ürünlerin geliştirilmesinin önünü açtı. Daha önce tamamen ithal edilen elektronik imza ürünlerinin yerini yerli çözümler almaya başladı. Sonuçta elektronik imzanın kullanımında ithal ürünlerin yerini alacak, aynı zamanda yeni çıkacak kimlik kartlarını okuyabilecek bir cihaz ortaya çıktı.
İŞVE İŞLEMLER KOLAYLAŞACAK
UDEA Üretim ve Planlama Müdürü Ferhan Mızrak, "Milko'yu muadillerinden ayıran en önemli özellik hem SIM boyutundaki hem de kimlik boyutundaki kartları okuması" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.