Giriş Tarihi: 14.2.2016

ARAB Healty 2016 verimli geçti

Ankara Ticaret Odası'nın UR-GE projesi medikal üreticileri ihracat yapar hale geldi. ATO'nun bir araya getirdiği üreticiler Arab Health 2016 Fuarı'ndan yeni iş bağlantıları ile döndü

ATO Yönetim Kurulu Başkanı Salih Bezci, 2014 yılında başlatılan UR-GE projesinin ikinci yılında medikal firma temsilcileriyle ATO Dış Ticaret ve Dış İlişkiler Müdürlüğü'nün düzenlediği değerlendirme toplantısında bir araya geldi. ATO'nun Ekonomi Bakanlığı desteğiyle yürüttüğü Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) projesiyle Ankara'nın medikal sektörünün ihracatını sürdürülebilir olarak artırmasını sağlamak için çalışma yürüttüğünü anlatan Bezci, iki yıllık sürede projenin önemli aşamalar kat ettiğini söyledi. Proje kapsamında medikal firmaları dört farklı coğrafyada altı fuara götürdüklerini kaydeden Bezci, "Sizi yurt dışına gönderiyoruz. Bundan da gurur duyuyoruz. Bizim ihracat elçimiz oluyorsunuz. İhracatımız ne kadar artarsa biz o kadar mutlu oluyoruz. Ankara adına mutlu oluyoruz. Bu konuda ATO olarak elimizden gelen çalışmayı yapıyoruz" diye konuştu. Bezci, proje kapsamında 1 milyon 250 bin TL harcadıklarını, bunun bir kısmının Ekonomi Bakanlığı tarafından karşılanacağını söyledi
CİDDİ GERİ DÖNÜŞLER VAR

ATO Genel Sekreteri Ahmet Güran da, Türkiye'nin kilogram başına ortalama ihracat değerinin 1.5 dolar, Ankara'nın ihracat değerinin ise 25 dolar olduğunu belirterek, "Bunda savunma sanayinin, bilişim sektörünün ve medikal sektörünün ciddi katkıları var" dedi. Ankara'nın medikal sektöründe ileri bir düzeyde olduğunu vurgulayan Güran, sektörün Ar-Ge'ye dayalı üretim yapmasını destekleyerek Ankara'nın ihracat potansiyelini artırmak istediklerini kaydetti. Güran, Arab Health Fuarı'yla ilgili ciddi geri dönüşler olduğunu da sözlerine ekledi.
BİRÇOK ÜLKEDEN SİPARİŞ YAĞIYOR
Projeye başlarken beklediklerinin çok üzerinde ilerleme kaydettiklerini belirten medikal firma temsilcileri, ATO standının yarattığı sinerji sayesinde daha fazla sayıda ziyaretçi ile görüşme imkanı bulduklarını, Fas, Tunus, Dubai, İran ve Hindistan'ın da aralarında bulunduğu dünyanın her bölgesinden pek çok ülke ile iş bağlantıları kurduklarını ve sipariş almaya başladıklarını bildirdi. Bir başka temsilci ise fuarda 20-25 ülke ile temasa geçtiklerini, geçen yıla göre ihracatlarının yüzde 61 oranında arttığını belirtti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.