Çarşamba 17.02.2016

Siyasal ve Dil-Tarih'te teröre geçit verilmeyecek

Ankara Üniversitesi Cebeci kampusunda yaşanan olayları değerlendiren Rektör Prof. Dr. Erkan İbiş, "Terör örgütü PKK ve uzantıları üniversiteleri karıştırmak için fırsat kolluyor. Kampus terörüne geçit vermeyeceğiz" dedi

Ankara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erkan İbiş, terör örgütü PKK ve üniversitedeki sempatizanların okulları kaos ortamına çevirmek için çeşitli girişimlerde bulunduğunu söyledi. Özellikle Cebeci ve Dil Tarih Kampusu'nun seçildiğini belirten İbiş, "Başta PKK sempatizanı öğrenciler olmak üzere karşıt görüşlü öğrencilerin çıkarmaya çalıştığı olayları engellemek adına ciddi önlemler aldık. Kampus terörüne geçit vermeyeceğiz" diye konuştu. Şiddet olaylarına karşı aldıkları önlemlerle birlikte 2016 yılı projelerini de SABAH Ankara'yla paylaşan Rektör İbiş, daha sonra şunları kaydetti:
ÜNİVERSİTEYİ KARIŞTIRMAK İSTEDİ
Türkiye'nin geçtiği zor süreçte birçok alanda kaos çıkarmaya çalışan bazı oluşumlar üniversitemizde de bir takım girişimlerde bulundu. PKK sempatizanı öğrencilerin okullarda kaos ortamı oluşturmak için çeşitli girişimleri oldu. Öğrenci ve hocalarımızın desteği ve önceden aldığımız tedbirlerle büyük olayların önüne geçtik. Şu anda önlemlerimiz tam, tetikteyiz. Hassas bir süreç... Emniyetle bağlantılı çalışıyoruz. Söz konusu kişilerin okul içerisinde terör lehine faaliyet yapma ve kampusu terör yuvası haline getirmesine asla müsade etmeyeceğiz. Burası terör ve başka yapıların değil, eğitimin yuvası olacak.
'Daha az ve kalifiye öğrenci ile fakülteler rahatlayacak'
Üniversitede yaşanan şiddet ve terör propagandacılarını bitireceğiz. Ancak biz Ankara Üniversitesi olarak haksızlığa uğruyoruz 22 yerleşkesinden iki tanesinde zaman zaman yaşanan olaylar nedeniyle tüm üniversite şiddet merkezi gibi lanse ediliyor. Bunun için özellikle olayların sık yaşandığı fakülteler olmak üzere kontenjan azaltma ve sıkıntılı öğrencilerle diyalog çözümleri getirdik. Hocalar öğrencilerle birebir ilgilenerek sorunların çözümünde rol alacak. Daha az ve kalifiye öğrenci ile fakülteler de rahatlayacak. Olaylara 30 yıllık periyotlarla bakmak gerek. Olaylar geçmişe göre yüzde 25 azaldı. Önümüzdeki dönemlerde daha da azalacak. Şiddet, nefret ve hakaret suçu işleyenlere karşı gerekli önemleri aldık, cezalandırdık. Yine şiddeti azaltmak için kaynaştırıcı önlemler aldık, kurslar açtık, projeler yapıp gezilerle nefreti kırdık.
'Mali olumsuzluk ortadan kalkarsa şaha kalkarız'
Yine bu yıl mültecilerle ilgili üstlendiğimiz Türkçe öğretmek ve Sağlık Bilimleri Meslek Yüksekokulu Protez Ortez Bölümü'nde ülkelerindeki iç savaşta sakatlananlar için 'ortopedik' destek sunacağız. Sakatlananlara yönelik eğitim projeleri geliştiriyoruz. TÖMER aracılığıyla binlerce yabancıya, mülteciye Türkçe öğrettik, bu görevimizi artırarak sürdüreceğiz. Bu arada üniversite hastaneler için devletimizin desteğine ihtiyacımız var. Hükümetimizin de desteğiyle mali olumsuzluklar ortadan kalktığı anda devlet üniversiteleri şaha kalkacaktır. Desteklenmediği takdirde kalite düşer hatta bazı alanlarda hizmet durur. Şu anda ilaç ve tıbbi malzeme alımında çok zorlanıyoruz.
2016'nın hedefleri su, gıda, enerji ve sağlık
Devlet Üniversitesi olarak bilimin ve araştırmaların merkezi olacağız. 2016'da geleceğin ihtiyaçları olan 'su, gıda, enerji ve sağlık' alanında önemli çalışmalar geçekleştireceğiz. 2016 yılındaki en önemli araştırma ve projelerimiz bunlar üzerine olacak. Gelecekte bütün dünya ülkeleri bu dört alanda mücadele verecek ve dünyanın en önemli ihtiyaçları olacak. İşte biz 2016'dan Türkiye'yi onlarca yıl sonrasına hazırlamak için kolları sıvadık. Gelecek yıllarda Türkiye'nin bu konuda merkezi kurumlarından olacağız. Yine kök hücre için yeni oluşturduğumuz gıda teknoparkında önemli çalışmalara imza atacağız.
Yerli üretimin üniversite ayağı
Son olarak hükümetin yerli ve milli üretimlerinin üniversite ayağında merkezi konumundayız, gelecekte de aktif rol oynayacağız. Bununla ilgili şu anda devletimizin çeşitli kurumları ile işbirliği içerisindeyiz. Türkiye'nin köklü eğitim yuvası olarak akademik birikimimizle yerli ve milli üretimde rol alacağız. Ancak bazı üniversiteler elektrikli otomobil vs. üretiyor, bunu onaylamıyoruz. Üniversiteler sanayi merkezi değil bilim üretme yeridir. Herkes kendi işini yapsın. Biz yerli üretime üniversiteler olarak akademik bilgi ve birikimimizle destek sunarız. Biz roket üretemeyiz, gemi yapamayız. Biz tasarlarız, nasıl olacağını yazar, çizeriz.