Pazar 24.04.2016

Bakkal teyzeler dönemi

TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken: Erkek mesleği olarak bilinen bakkallık ve şoförlük artık kadınların da tercih ettiği ilk 10 meslek arasında yer alıyor

Türkiye'de 2015'te bakkallık, bayilik ve büfecilik kadınların da gözde mesleği oldu. Geçtiğimiz yıl 5 bin 241 kadın, bu yılın ilk 3 ayında da 2 bin 117 kadın bakkallık, bayilik ve büfecilik mesleğini tercih etti.
YENİ GÖZDE BAKKALLIK
Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu verilerini değerlendiren Genel Başkan Bendevi Palandöken, erkek mesleği olarak bilinen şoförlük mesleğinin de artık kadınların tercih ettiği ilk 10 meslek içerisinde ön sıralarda yer aldığını vurguladı. Mahalle kültürünü yaşatan bakkallık mesleğinin 2016'da gözde olacağını belirten Palandöken, "2016 yılının ilk 3 ayında toplam 17 bin 687 kadın üyemizin tescili yapıldı. Bu meslekler içinde bakkallık, bayilik ve büfecilik 2 bin 117 kişi ile birinci sırada geliyor. Bakkallığı 996 kişi ile kuaförlük, 809 kişi ile lokantacılık, 599 kişi ile pazarcılık, 592 kişi ile konfeksiyon imal ve satıcılığı, 526 kişi ile tuhafiyecilik, 481 kişi ile kafe, kafeterya ve kahvaltı salonu işletmeciliği, 474 kişi ile aperatif yiyecek maddeleri İmal ve satıcılığı, 432 kişi ile terzilik ve 389 kişi ile taksicilik ve servis aracı işletmeciliği izliyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.