Cumartesi 11.06.2016

Yüzde 4,8 büyüme Türkiye’nin başarısı

ASO Başkanı Nurettin Özdebir, “Dünyada yaşanan tüm olumsuzluklara rağmen Türkiye’nin yüzde 4,8’lik büyümesi bir başarı olarak değerlendirilmesi gerekir” diye konuştu

Ankara Sanayi Odası (ASO) Başkanı Nurettin Özdebir, Türkiye ekonomisinin yılın ilk çeyreğinde yüzde 4,8 büyümesine ilişkin, "Dünyada ve çevremizdeki tüm olumsuzluklara rağmen yüzde 4,8'lik büyüme bir başarı olarak değerlendirilmelidir" ifadesini kullandı. Özdebir, yazılı açıklamasında, ocak-mart dönemine ilişkin büyüme rakamlarını değerlendirdi. Büyümenin Türkiye'nin potansiyelinin altında kalmasına karşın, beklentilerin üzerinde geldiğinin altını çizen Özdebir, "Dünyada ve çevremizdeki tüm olumsuzluklara rağmen yüzde 4,8'lik büyüme bir başarı olarak değerlendirilmelidir. Ancak net ihracatın büyümeye katkısının negatif olması, büyümenin iç tüketime dayandığını göstermektedir" açıklamasında bulundu.
TURİZMDEN KATKI
Hanehalkı tüketim harcamalarındaki yüzde 6,9 ve kamu harcamalarındaki yüzde 10,9'luk artışların büyümenin itici gücünü oluşturduğuna dikkati çeken Özdebir, büyüme tablosundaki en olumsuz göstergenin yatırım harcamalarındaki düşüş olduğunu belirtti. Söz konusu düşüşün yatırım ortamı ve reel sektör beklentilerindeki olumsuzlukları yansıttığına işaret eden Özdebir, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: "Yatırımlardaki düşüş gelecekteki büyüme performansımızı da olumsuz etkileyecektir. Yatırımlardaki düşüş yapısal reformlara duyulan ihtiyacı yansıtmaktadır. Bu nedenle hükümet bir an önce yatırım ortamını iyileştirecek reformlara odaklanmalı, kredi maliyetlerini düşürecek tedbirler almalıdır." Sanayi üretiminde yaşanan yüzde 5,9'luk artışa da değinen Özdebir, sanayi sektörünün büyümenin lokomotifi olduğunun altını çizdi. Buna karşın sanayi üretiminde nisan ayındaki düşüşün sektörde çarkların yavaşlayabileceği endişesini doğurduğunu kaydeden Özdebir, "Turizmde, yaz sezonunun başladığı bu günlerde turist sayısında meydana gelebilecek ciddi bir azalma da bu endişeyi beslemektedir." değerlendirmesinde bulundu.
"YENİ HİKAYE"
Büyümeyi sürdürülebilir ve yüksek bir trende yerleştirmek için ülkenin yeni bir hikâyeye ihtiyaç duyduğuna işaret eden Özdebir, bu hikâyenin üretime dayalı yeni bir büyüme modeline dayanmasının önemini vurguladı. "Cari işlemler açığı vererek yabancı tasarruflarla büyümenin sürdürülebilir olmadığını yaşadığımız tecrübeler göstermektedir" ifadesini kullanan Özdebir, bu yüzden ihracatın birim değerini yükseltecek ileri teknolojili ürünlere odaklanılması gerektiğini söyledi.
'BÜYÜME İÇ TÜKETİMDEN'
Özdebir, net ihracatın büyümeye katkısının negatif olmasının, büyümenin iç tüketime dayandığını gösterdiğini ifade etti. Özdebir, ülkenin yeni bir hikayeye ihtiyaç duyduğunu, bunun da üretime dayalı yeni bir büyüme modeli olduğunu ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.