Çarşamba 29.06.2016

İdil gözyaşları içinde Sincan’da defnedildi

Ankara’da uzun süre kayıp olan, bir süre önce cansız bedeni bulunan 10 yaşındaki İdil Alkan, son yolculuğuna uğurlandı

Ankara'da kaybolmasından 129 gün sonra yaşadığı binanın bodrum katında ölü bulunan İdil Alkan, Sincan Cimşit Mezarlığı Camisi'nde kılınan cenaze namazının ardından toprağa verildi. Küçük kızın cenazesine annesi Zehra Alkan, dayısı Emin Kaya ve akrabaları katıldı. İdil Kaya, cenaze namazının kılınmasının ardından Cimşit Mezarlığı'na defnedildi.
"HUKUKİ SÜREÇ BAŞLATTIK"
İdil'in dayısı Emin Kaya, bazı basın ve yayın organlarında kardeşi Zehra Alkan hakkında çıkan "Zehra Alkan sevgilisiyle ifade vermeye gitti" şeklindeki haberleri yalanladı. Emin Kaya, olay gecesi saat 00.00 civarında Sincan Asayiş Şube'den kendilerine telefon geldiğini belirterek, "Hem kardeşimi hem beni ifadeye çağırdılar. Ondan sonra kardeşim, ben, benim oğlum ve Polatlı'daki yeğenimle beraber Sincan Asayiş Şubeye gittik. 00.00'de ifadeye başladık ve 03.00'te ifadeyi beraber verip çıktık. Ertesi gün gazetelere baktığımızda, 'Sevgilisiyle ifadeye gitti' diye bir haber geçti. Sevgilisi değil, bizzat ben gittim. Kardeşim 15 yıldır bu vatandaşla evliydi. Yaklaşık 12 sene falan hiç çalışmadı. Son zamanlarda çocuğa da şiddete başlamıştı. 14 Şubat günü geliyor evden çocuğu alıyor gezdirme bahanesiyle. 1-2 saat sonra da kız kardeşimi arıyor, 'Ya boşanmaktan vazgeçeceksin ya da kızını bir daha görmeyeceksin' diyor. Olayın aslı bu" ifadelerini kullandı.