Pazar 17.07.2016

Demokrasiyi böyle koruduk

Başkentliler, FETÖ/PDY üyesi bir grup asker tarafından yapılan darbe girişimine karşı sokakları, caddeleri, meydanları doldurarak milli iradeye ve demokrasiye sahip çıktı

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, "darbe" girişiminde bulunan FETÖ/PDY üyesi askerlere karşı halkı sokaklara, milli iradeye ve demokrasiye sahip çıkma çağrısı üzerine başkent halkı sokaklara döküldü, meydanları doldurdu. Sokaklarda tankların üzerine çıkan, Türk bayraklarıyla birlikte tepkisini ortaya koyan halk, başkentte darbeye geçit vermedi. Ankara'da çeşitli noktalarda toplanan vatandaşlar, Türk bayraklarıyla Cumhurbaşkanlığı Külliyesi, AK Parti Genel Merkezi ve Ankara Emniyet Müdürlüğü ve Genelkurmay Başkanlığı'na yürüdü. Vatandaşların yürüyüşü bazı noktalarda zırhlı askeri birlikler tarafından engellenmek istense de başarılı olamadı. Tank eşliğinde gelen askerler, vatandaşın yoğun tepkisiyle karşılaşınca geri çekilmek zorunda kaldı. Cumhurbaşkanlığı'nın Twitter adresi üzerinden "Bu kalkışma hangi aşamaya gelirse gelsin, bu akşam sokaklara sahip çıkmaya devam etmeliyiz. Zira her an yeni bir hareketlenme olabilir" açıklaması üzerine halk dün sabahın ilk ışıklarıyla birlikte yeniden meydanları doldurdu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Binali Yıldırım ve kabine üyelerinin çağrılarını sahiplenen halk, meydanlardaki 'demokrasi nöbeti' ni sürdürdü.
PANKARTLI TEPKİ
Meydanda FETÖ elebaşı terörist Fetullah Gülen hakkında tepkisini hazırladığı bir pankartla ortaya koyan Müteahhit Nazım Şahin (51) "İlk televizyonda köprülerin askerler tarafından tutulduğunu görünce terör olayı sanmıştım. Sonra Ankara'da uçakların bomba atmaya başlamaları üzerine darbe girişimi olduğunu fark ettim ve ülkemize sahip çıkmak için hemen eşimi ve çocuklarımı alarak sokağa çıktım. Ardından sabah eve gidip üstümü değiştirip yine çıktım meydana ama bu sefer bir pankart hazırladım. Biz cumhurbaşkanımızın her zaman yanındayız, hizmetindeyiz. Devletin bekası için bize devlet tarafından ne görev verilirse yapmaya hazırız. Ülkemiz sahipsiz değil! Kanımızın son damlasına kadar savaşmaya her daim hazırız" dedi.
"CANIMIZ PAHASINA BURADAYIZ"
Kızılay Meydanı'nda kısa bir süre içinde hızla artan kalabalık meydanı bayraklarla kırmızıya boyadı. Hoparlör eşliğinde tek bir ağızdan marşlar söylendi, demokrasiye, milli iradeye ve cumhurbaşkanına bağlılık yemini edildi. Meydandaki gösteriye katılan ve sırtında Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın fotoğrafı taşıyan bir vatandaş, "Ülkemiz sahipsiz değil. Biz bu vatanı üç beş çapulcuya teslim etmeyiz. Tıpkı Cumhurbaşkanımız gibi biz de canımız pahasına buradayız" ifadelerini kullandı.
HASTA OLSAK DA VATAN İÇİN GELDİK
EV hanımı olan ve komşular olarak toplandıklarını söyleyen Fatma Öztürk (74), Nazife Sayer (63), Hafize Özçevik (61) ve Nurdane Öztürk (35), "Siyaset için gelmedik, vatan, ülke için geldik yavrum. Şehitlerimiz için geldik. Zaten kalbimiz var, hastayız, araç da bulamamıştık... Bu yüzden gece buraya gelemedik ve çok üzüldük. Bu vatan zor kazanılmadı, Çanakkale savaşında dedelerimiz, anneannelerimizin savaşırken çorapları bile yoktu. Biz de bugün kalktık bayraklarımızı alıp Mamak'tan Kızılay Meydanı'na vatanın sahipsiz olmadığını göstermek için geldik" diye konuştu.