Cuma 05.08.2016

Milli Kütüphane’de ders çalışmaya devam

TÜİK verilerine göre, Milli Kütüphane’den yararlanan sayısı yüzde 5,7 azalırken, kayıtlı üye sayısı ise yüzde 27,7 artarak 36 bin 220’ye ulaştı

Türkiye İstatistik Kurumu, (TÜİK) 2015 yılına ilişkin kütüphane istatistiklerini açıkladı. Buna göre Türkiye genelinde 2015 yılında 1 milli kütüphane, bin 130 halk kütüphanesi, 555 üniversite kütüphanesi ve 27 bin 836 örgün ve yaygın eğitim kurumu kütüphanesi olmak üzere toplam 29 bin 522 kütüphane mevcut. Milli Kütüphane kayıtlı üye sayısı 36 bin 220, halk kütüphanesi kayıtlı üye sayısı 1 milyon 367 bin 139 ve üniversite kütüphanesi kayıtlı üye sayısı 3 milyon 820 bin 761 oldu.
1,2 MİLYON KİTAP
Milli Kütüphane Başkanlığı 2015 yılı sonunda Kütüphane Otomasyon Sistemi'nde güncelleme yaptığından 2015 yılı rakamları da bu güncelleme çerçevesinde oluşturuldu. Yeni sisteme göre 2015 yılı Milli Kütüphane kitap sayısı 1 milyon 261 bin 696 olarak açıklandı. Milli Kütüphane'den yararlananların sayısı 2015'te, 2014'e göre yüzde 5,7 azalarak, 524 bin 129 oldu. Aynı dönemde kayıtlı üye sayısı ise yüzde 27,7 artarak 36 bin 220 oldu. Halk kütüphanelerinin sayısı 2015'te, 2014'e göre yüzde 0,8 artarak bin 130 oldu. Halk kütüphanelerindeki kitap sayısı 2015'te, 2014'e göre yüzde 5,8 artarak 18 milyon 97 bin 101'e ulaştı. Halk kütüphanelerine kayıtlı üye sayısı 2015'te, 2014 yılına göre yüzde 13 artarak 1 milyon 367 bin 139 oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.