Giriş Tarihi: 1.9.2016

Hububatta rekolte yüzde 20 yükseldi, çiftçinin yüzü güldü

Hububat rekoltesinde son yılların en güzel döneminin yaşandığını belirten Kırıkkale Ticaret Borsası Başkanı Sümer, “Çiftçimizin yüzü gülüyor” dedi

Kırıkkale Ticaret Borsası Başkanı Harun Sümer, hububatta rekolte oranı bakımından son yılların en güzel döneminin yaşandığını, il genelinde 350 bin tona yakın hububat elde edildiğini, bunun geçen yıla göre yüzde 20 oranında artışa tekabül ettiğini söyledi. Sümer, Kırıkkale'nin Konya dâhil çevre illerde en iyi verimi alan il olduğunu söyledi. Rekoltede yüzde 20 artış olduğunu kaydeden Sümer, "Çiftçimizin yüzü güldü. Kırıkkale'miz bu yıl çok iyi verim kaldırdı. Geçen yıla göre hububatta yüzde 20 oranında verim ve rekolte artışı oldu. Toplamda 350 bin tonluk bir hububat elde ettik. Bu rakam geçen yıldan yüzde 20 oranında daha fazla. Bunun 99 bin tonunu TMO aldı, geri kalanı ise tüccara gitti. 2016 yılı ürün rakamları bakımından iyi olduğu gibi ürün kalitesi bakımından da çok çok iyi oldu. Yemlik olarak ayrılan buğday miktarı yüzde 17 olarak ortaya çıktı. Geri kalan yani yüzde 83 ise kaliteli durum buğdayı olarak belirlendi. Bu rakam son yılların en iyi rakamı diyebiliriz" dedi. Sümer, "10 ton nohut satan bir üretici 40 bin lira civarında para kazandı. Allah bereket versin" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.